Avatar billede riverhorse Nybegynder
05. marts 2008 - 18:10 Der er 1 kommentar

update en tabel med værdier fra en anden tabel.

Jeg har 2 tabeller med de samme felter:

Jeg skal have overført værdierne user_post fra den ene tabel over i user_post i den anden og det skal selfølgelig passe med username, jeg har prøvet det her men det virker ikke...

$query = mysql_query("SELECT username, user_posts FROM phpbb_users ORDER BY username ASC");
while ($row = mysql_fetch_array($query)){

$hit = $row['user_posts'];
$navn = $row['username'];

mysql_query('UPDATE phpbb3_users SET user_posts=" . $hit . " WHERE username LIKE" . $navn . " ')or die(mysql_error());

Riverhorse
Avatar billede perkoch Nybegynder
22. marts 2008 - 19:29 #1
Er der ikke et problem med anførselstegm og apostroffer i sætningen: mysql_query('UPDATE phpbb3_users SET user_posts=" . $hit . " WHERE username LIKE" . $navn . " ')or die(mysql_error());

Virker det med :
mysql_query("UPDATE phpbb3_users SET user_posts='" . $hit . "' WHERE username LIKE '" . $navn . "'") or die(mysql_error());

Eller evt.:
mysql_query("UPDATE phpbb3_users SET user_posts='" . $hit . "' WHERE username = '" . $navn . "'") or die(mysql_error());