Avatar billede daphne Novice
05. marts 2008 - 11:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mac - som PC og som Mac.

Jeg har fået mig en Mac, men har nogen ønsker om at den skal køre BÅDE som PC og Mac.

Via Mac-supporten har jeg fået oplyst, at jeg kan installere Windows XP på maskinen, - men så må der vel også være et eller andet, der skal til for at få den sat op til at køre som PC og Mac ?

Jeg er lidt i vildrede, da Mac-verdenen er helt ny for mig..

Hvis jeg installerer XP på maskinen, så skal jeg formentlig også have en form for anti-virus på maskinen. ??

Derudover vil jeg høre, om jeg efter at have installeret Windows XP kan installere den officepakke jeg har liggende til min gamle pc på min mac, vel at mærke at den skal køre som pc OG mac, men hvis jeg kan installere et hvilket-som-helst XP på Mac'en, så må jeg vel efter installering af XP også kunne installere officepakken på den eller ??

Er totalt i vildrede, håber inderligt, at nogen kan være mig behjælpelig.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. marts 2008 - 12:51 #1
Avatar billede haren Nybegynder
16. marts 2008 - 13:03 #2
Vil du køre det på samme maskine, men ikke samtidig, bruger du Bootcamp.

Vil du køre det på samme maskine OG samtidig, kan du bruge fx:

PARALLELS
WMware FUSION (jeg bruger dette, og det er cool nok :) - hent en demo og prøv)

Hvilke programmer skal du køre?
Avatar billede daphne Novice
28. maj 2008 - 17:11 #3
Hvordan kan jeg give de tilskrevne point som tak for hjælpen ??
Avatar billede haren Nybegynder
28. maj 2008 - 17:19 #4
Det kræver at man har lavet et svar.
Fx som dette.

Du kan udover Bootcamp, Parrallels, WMware Fusion også kigge på Darwine og Crossover.

http://www.codeweavers.com/products/
http://darwine.sourceforge.net/

Hvis du har spørgsmål, skriver du bare.
Avatar billede daphne Novice
31. juli 2008 - 16:51 #5
bla.