Avatar billede swamboo Seniormester
05. marts 2008 - 00:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskrive billede

Hejsa.

Jeg har en lang velfungerende kode der udskriver en blanket.

Er der en let måde at udskrive et lile logo i det ene hørne, eller er det ikke bare lige?
Avatar billede swamboo Seniormester
05. marts 2008 - 00:07 #1
Logo'et er i JPG - hvis det har betydning =)
Avatar billede powerpunk Nybegynder
05. marts 2008 - 07:59 #2
Det afhænger sør'me nok lidt af hvordan du printer.

Hvis du bruger PrintDocument klassen er det så simpelt som:

...

    PrintDocument pd = new PrintDocument();
    pd.PrintPage += new PrintPageEventHandler(pd_PrintPage);
    pd.Print();
  }

  void pd_PrintPage(object sender, PrintPageEventArgs e)
  {
    Image img = Image.FromFile("somefile.jpg"); //TODO: Dit filnavn her
    e.Graphics.DrawImage(img, 10, 10); //TODO: Udskift koordinater

    //TODO: Resten af dit print her
  }
Avatar billede swamboo Seniormester
07. marts 2008 - 00:21 #3
Hejsa.

Jeg er ikke helt med på hvor jeg kan sætte det ind. Jeg sætter her koden:

        private void btn_print_Click(object sender, System.EventArgs e)
        {
            Bitmap bitmap,page;
            Graphics myGfx;
            System.Drawing.Size cardSize,pageSizeNormal,pageSizeLandscape,gridNormal,gridLandscape,gridToUse;
            bool allowMoreOnSamePage=chkbox_allowMoreOnSamePage.Checked,landscape=false;
            int count=0,cardsOnNormal,cardsOnLandscape=0,totalPages;
            PrintTemplate template=GetSelectedTemplate();
            PrintElement myElement,example;

            btn_print.Enabled=false;
            Application.DoEvents();

            pagesToBePrinted.Clear();

            example=GetExampleDistrict();
            bitmap=example.GetBitmap(template);
            cardSize=bitmap.Size;

            if(allowMoreOnSamePage)
            {
                pageSizeNormal=new Size(Convert.ToInt32((pageSettings.PaperSize.Width/100f)*bitmap.VerticalResolution),Convert.ToInt32((pageSettings.PaperSize.Height/100f)*bitmap.VerticalResolution));
                pageSizeLandscape=new Size(Convert.ToInt32((pageSettings.PaperSize.Height/100f)*bitmap.VerticalResolution),Convert.ToInt32((pageSettings.PaperSize.Width/100f)*bitmap.VerticalResolution));

                gridNormal=new Size(pageSizeNormal.Width/cardSize.Width,pageSizeNormal.Height/cardSize.Height);
                cardsOnNormal=gridNormal.Width*gridNormal.Height;
                gridLandscape=new Size(pageSizeLandscape.Width/cardSize.Width,pageSizeLandscape.Height/cardSize.Height);
                cardsOnLandscape=gridLandscape.Width*gridLandscape.Height;

                if(cardsOnLandscape>cardsOnNormal)
                {
                    totalPages=Convert.ToInt32(((float)parent.printqueue.Count/cardsOnLandscape)+0.49999);
                    landscape=true;
                    gridToUse=gridLandscape;
                    page=new Bitmap(pageSizeLandscape.Width,pageSizeLandscape.Height);

                }
                else if(cardsOnNormal>0)
                {
                    totalPages=Convert.ToInt32(((float)parent.printqueue.Count/cardsOnNormal)+0.49999);
                    gridToUse=gridNormal;
                    page=new Bitmap(pageSizeNormal.Width,pageSizeNormal.Height);
                }
                else
                {
                    MessageBox.Show("Den valgte skabelon er større en den valgte papirstørrelse. Der skal være plads til minimum 1 udskrift på hvert papir.");
                    btn_print.Enabled=true;
                    return;
                }
            else
            {
                totalPages=parent.printqueue.Count;
                gridNormal=new Size(1,1);
                gridToUse=gridNormal;
                page=new Bitmap(Convert.ToInt32((pageSettings.PaperSize.Width/100)*bitmap.VerticalResolution),Convert.ToInt32((pageSettings.PaperSize.Height/100)*bitmap.VerticalResolution));
            }
            page.SetResolution(bitmap.VerticalResolution,bitmap.HorizontalResolution);

            pageSettings.Landscape=landscape;
            pageSettings.Color=radio_color.Checked;

            //page=new Bitmap(pageSettings.PaperSize.Width,pageSettings.PaperSize.Height);

            count=0;
            for(int pagecount=0;pagecount<totalPages;pagecount++)
            {
                //clear page

                myGfx=Graphics.FromImage(page);
                myGfx.FillRectangle(Brushes.White,0,0,page.Width,page.Height);
                for(int x=0;x<gridToUse.Width;x++)
                {
                    for(int y=0;y<gridToUse.Height;y++)
                    {
                        myElement=parent.printqueue[count];
                        bitmap=myElement.GetBitmap(template);
                        myGfx.DrawImageUnscaled(bitmap,bitmap.Width*x,bitmap.Height*y,bitmap.Width,bitmap.Height);

                        count++;
                        if(count==parent.printqueue.Count)
                        {
                            y=gridToUse.Height;
                            x=gridToUse.Width;
                        }

                //page.Save(Application.StartupPath+"\\data\\page"+pagecount+".tif",System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Tiff);
                pagesToBePrinted.Add(page.Clone());
            }

            printDocument1.DefaultPageSettings=pageSettings;

            printpageCount=0;
            printDocument1.Print();
            btn_print.Enabled=true;
            this.Hide();
            parent.PrintEditChange += "P";
            parent.Infoupdate();
            parent.Focus();
        }
Avatar billede swamboo Seniormester
03. februar 2010 - 20:56 #4
Lukker