Avatar billede kvadrat Nybegynder
04. marts 2008 - 23:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mærkelige pixefejl på powerbook pro

hej Mac-xperter

Jeg har fået nogle mærkelige pixelfejl ca 1cm fra den øverste ramme.
i hver side er der grønne pixels der blinker og er utrolig irreterende, det er ikke min LCD skærm der er noget med da jeg kan køre musen OVER området.
og når jeg køre et vindue's top over området tvære de helt ud og bliver lyserøde...
i kan se 2 billeder af det her:
http://www.komputerwolf.com/files/uploaded_files/niz/1204668609DSCF6125.JPG
http://www.komputerwolf.com/files/uploaded_files/niz/1204668609DSCF6127.JPG

håber nogen ved hvad det kan skyldes.
jeg køre en 2MÅNEDER gammel macbookpro .10.4
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. marts 2008 - 05:51 #1
Den har jeg aldrig set før, men det er ikke pixelfejl, som sådan.
-pixelfejl er når dine pixels "dør"

Kan det eventuelt skyldes at dit skrivebordsbillede fylder 2tons megabyte ?
-prøv at skifte Skrivebordsbillede - til én af Apples standard.

Hvor mange RAM er der i maskinen ?
Avatar billede kvadrat Nybegynder
05. marts 2008 - 15:23 #2
hmmm det sker der desværre ikke noget af.
der er 2Gb ram i.
jeg har også bootet fra installations cd'en og kørt udvidet hardware test. den finder intet galt.
jeg tror det er grafik kortet. da de kommer i millisekundet man tænder og der kommer lys i displayet, der tror jeg ikke der er noget software der har nået at loade.

tilgængæld så er de væk i et sekund i den blå skærm der kommer imellem man skifter skærm opløsning. og nogen gange skifter de side. (der er "tykkere" linjer i højre side og lidt smattet ud i venstre" og nogen gange skifter det side. så det er altså ikke faste steder fejlen er.

what gives.. im confused.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
05. marts 2008 - 15:54 #3