Avatar billede radiohead Nybegynder
04. marts 2008 - 22:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ajax slider - læg værdier sammen

Hejsa

Skulle måske have spurgt i javascript-kategorien?

Anyway - here goes...

Jeg har gang i et lille projekt hvor jeg har gjort nytte af et par SliderExtenders fra http://www.asp.net/AJAX/AjaxControlToolkit/Samples/Slider/Slider.aspx

Jeg har brugt 3 af dem på én side, og vil gerne have integreret en indikator for, hvad summen af alle de 3 værdierne er.
Den skal naturligvis opdaterer "on-the-run" ligesom selve extenderen.

Er der et skarpt hovede der kan hjælpe med integreringen af en sådan indikator?

Pft
Avatar billede olebole Juniormester
04. marts 2008 - 23:36 #1
<ole>

Ajax ...?!??!! Der er da intet Ajax ved de sliders  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
05. marts 2008 - 00:06 #2
Sorry ... læste spørgsmålet forkert  :o|
Avatar billede simsen Mester
05. marts 2008 - 10:57 #3
Du sætter en AutoPostBack="true" på de tekstbokse/labels du bruger til at vise value for slides'ene. Så i alle tre tekstbokse/labels OnTextChanged eventen laver du dit regnestykke, hvor du jo selv vælger hvor den skal udskrives til:

Eksempel:

<asp:TextBox ID="Slider1_BoundControl" runat="server" Width="30" /><br />
    <asp:TextBox ID="Slider1" runat="server" AutoPostBack="true" OnTextChanged="Slider1_TextChanged1" />

protected void Slider1_TextChanged1(object sender, EventArgs e)
        {
            int total = Convert.ToInt32(Slider1.Text) + Convert.ToInt32(Slider2.Text);
            lblTotal.Text = Convert.ToString(total);
        }

mvh
simsen :-)
Avatar billede radiohead Nybegynder
05. marts 2008 - 13:07 #4
Ja ok, men laver den så ikke konstant "visuelle postbacks" ?
Avatar billede simsen Mester
05. marts 2008 - 13:10 #5
Jo det gør den så
Avatar billede radiohead Nybegynder
05. marts 2008 - 13:18 #6
det håbede jeg lidt, at jeg kunne undgå... Men jeg skulle nok også have stillet spørgsmålet i javascriptkategorien
Avatar billede radiohead Nybegynder
05. marts 2008 - 13:48 #7
Nå, men nu har som en midlertidig løsning brugt dit forslag i et updatepanel, så jeg delvist undgår det "fulde postback".

Så må jeg måske forsøge mig i javascriptkat engang