Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 14:17 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

variabel =

hejsa
jeg har et mega problem, nu skal i høre:
Jeg har en variabel, som hedder $mode, der skal jeg have lavet sådan at $status er det samme som  $mode. altså nogle ligende dette: $status = $mode, men jeg kan ikke hitte ud af det. Håber en eller anden vil hjælpe.
Avatar billede emelik.com Nybegynder
17. juni 2001 - 14:25 #1
$status = $mode; det burde da virke!

-Mathis
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 14:30 #2
nope men her får i lige koden så i kan se hvad jeg  mener
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 14:30 #3
<?php
include \"connect.php\";
?>
<html>
<head>
</head>
<body bgcolor=\"#4FD6FD\" alink=blue\" vlink=\"blue\" link=\"blue\">
<center><h1>Info</h1>
<table CELLPADDING=\"4\" border=\"0\" CELLSPACING=\"0\">
<?php
$conn = mysql_connect(\"$host\", \"$dbuser\", \"$dbpass\");
mysql_select_db(\"$db\");
    $result = mysql_query(\"SELECT * from chatusers WHERE nick = \'$nick\'\");
    while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$status = $mode;
echo \"<tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>brugernavn:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[nick].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Password:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[pass].\"</a></TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Navn:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[name].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>e-mail:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[email].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Brugerstatus:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[status].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Bannet:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[banned].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Hjemmeside:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[hpurl].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Sidst loggede ip:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[lastip].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
}
?>
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 14:57 #4
Hej
prøv:

$status == $mode;

/kenneth
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 15:06 #5
det kan måske også være fordi $mode ikke er defineret.

prøv at
echo \"$mode\";

så er du sikker på at den er iorden.

/kenneth
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 15:11 #6
jamen, jeg forstår det ikke helt, kenneth
kan du ikke prøve t lave det om i scriptet(som er postet ovenfor)
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 15:23 #7

<?php
include \"connect.php\";
echo \"$mode\"; //viser $mode\'s indhold i toppen af siden - du kan evt brug print_r($mode);
?>
<html>
<head>
</head>
<body bgcolor=\"#4FD6FD\" alink=blue\" vlink=\"blue\" link=\"blue\">
<center><h1>Info</h1>
<table CELLPADDING=\"4\" border=\"0\" CELLSPACING=\"0\">
<?php
$conn = mysql_connect(\"$host\", \"$dbuser\", \"$dbpass\");
mysql_select_db(\"$db\");
    $result = mysql_query(\"SELECT * from chatusers WHERE nick = \'$nick\'\");
    while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
$status == $mode;
echo \"<tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>brugernavn:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[nick].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Password:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[pass].\"</a></TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Navn:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[name].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>e-mail:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[email].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Brugerstatus:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[status].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Bannet:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[banned].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Hjemmeside:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[hpurl].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Sidst loggede ip:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[lastip].\"</TD>\";
echo \"</tr><tr>\";
echo \"<td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td><td height=1  bgcolor=\'black\'></td></tr><tr>\";
}
?>
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 15:25 #8
du glemmer forøvrigt også

</body>
</html>

i bunden af dit script!!!
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 15:26 #9
nej det funker ikke
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 15:29 #10
NÆ HOV:
Du glemmer:

</table>
</body>
</html>

i bunden af scriptet.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 15:30 #11
Hjælper ikke noget
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 15:31 #12
kan du se $mode\'s indhold i toppen af din side?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 15:34 #13
nej
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 15:38 #14
Så er det dét der er problemet!

Du kan ikke få noget resultat ud af at sætte $status lig med \"ikke noget\" !!

Problemet skal så findes i connect.php som du indkluderer i dit script.

Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 15:40 #15
jo jo, for hvis jeg ændre
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Brugerstatus:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[status].\"</TD>\";
Til
echo \"<td bgcolor=\'#0000FF\'>Brugerstatus:</td><td bgcolor=\'#0196FF\'><td bgcolor=\'#0196FF\' align=\'center\'>\".$row[mode].\"</TD>\";
Så virker det, men jeg vil have det til at være status
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 15:43 #16
mode er ikke en variabel, men en identifyer.

/lad vær at ændre på den
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 15:44 #17
hvad, mener du
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2001 - 15:53 #18
jeg lukker nu, kenneth du får dine point, for at have haft tid til at prøve at hjælpe mig, jeg finder en anden løsning
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
17. juni 2001 - 16:37 #19
takker