Avatar billede jaiz Nybegynder
04. marts 2008 - 19:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

insert into

("INSERT INTO customNewsComments('itemID','from','date','www','post') VALUES('" + itemID + "','" + from + "','" + date + "','" + www + "','" + post + "');")

nogen der har en idé om hvorfor dette ikke fungere?

jeg for ingen fejl, den laver bare ikke en ny række eller en ny række med de data som kommer ind.

+ from + etc. er variabler fra min .NET c# kode.
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2008 - 19:56 #1
Dont know much about .NET but an idea would be to put the SQL in a string and then copy it into query analyzer
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2008 - 19:57 #2
some of the field names in the tabel are very likley reserved words too, so this could give problems.

from and date for example.

You might be able to put them in []

[from]
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2008 - 19:58 #3
Jeg tror at du spiser fejl meddelelsen.

Det er ikke korrekt syntax med '' omkring kolonne navne !
Avatar billede jaiz Nybegynder
04. marts 2008 - 20:07 #4
ja det så jeg lige har lavet det om til:

string sqlstatement = "INSERT INTO customNewsComments(itemID,from,date,www,post) VALUES('" + itemID + "','" + from + "','" + date + "','" + www + "','" + post + "')";
Avatar billede jaiz Nybegynder
04. marts 2008 - 20:09 #5
tilføjelse felterne i databasen står som følgende:

itemID (varchar)
from (varchar)
date (varchar)
www (varchar)
post (varchar)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2008 - 20:20 #6
from og date er reserverede ord

brug de [] som terry foreslaar eller bedre: find nogle andre navne
Avatar billede jaiz Nybegynder
04. marts 2008 - 20:58 #7
Terry , Arne V - smid et svar så for i nogen points, og tak for hjælpen jeg lavede [] rundt om mine felter så røj det lige ind, er der en liste et sted over feltnavne man ikke må bruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2008 - 21:07 #8
Her er listen for 2000:
  http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa238507(SQL.80).aspx

Der maa vaere en tilsvarende liste for 2005.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. marts 2008 - 21:12 #9
og svar
Avatar billede jaiz Nybegynder
05. marts 2008 - 07:39 #10
thanks :)