Avatar billede dexxa Nybegynder
17. juni 2001 - 14:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

EXEC

Jeg skal på en linux exekverer denne kommando

apachectl restart

Hvordan gør jeg det ;)
Avatar billede brian@diku Nybegynder
17. juni 2001 - 14:41 #1
skriv:

åben en xterm, og skriv \"apachectl restart\"

hvis filen ikke findes, så cd \"dir\" til det directory hvor den ligger i. Det kan du finde ved

find / -name apachectl

vupti :)

Avatar billede brian@diku Nybegynder
17. juni 2001 - 14:42 #2
glemte det var under php .. du kan kun restarte apache fra root afaik, og da det er tvilsomt at køre apache som root, tror ejg ikke du vil få meget ud af system(\"apachectl restart\"); og lign .. men det var vel det du fiskede efter ..
Avatar billede dexxa Nybegynder
17. juni 2001 - 15:11 #3
Kan man ikke lave sådan så nå man tilføjer en virtual host, genstarter den selv eller noget lign. jeg skal genstarte hver gang jeg ligger en vhost ind under httpd.conf :(

kan man ikke lave noget smart
Avatar billede nemezis Nybegynder
17. juni 2001 - 16:20 #4
du skal først ind i biblioteket, hvor apache er installeret (normalt: /usr/local/apache), derefter skal du ind i bin biblioteket.

Altså, i terminalen:
cd /usr/local/apache/bin
./apachectl start (HUSK: ./)
Avatar billede dexxa Nybegynder
17. juni 2001 - 16:21 #5
hva så ?
Avatar billede nemezis Nybegynder
04. juli 2001 - 13:39 #6
Ups.. læste ikke spørgsmålet rigtigt!

Du vil altså restarte apache gennem php?

Det må være noget allá:

<?PHP
exec(\"/usr/local/apache/bin/apachectl restart\");
?>