Avatar billede pablopablo Nybegynder
04. marts 2008 - 18:28 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

IE, FireFox og HTML tabel.

Hejsa...

Jeg har en tabel som har 1 række med 3 kolonner.

<TD1>'s width er sat til 50%

<TD2>'s indeholder en flash-kontrol som har Z-INDEX sat til 2 (Flash vises altid "On-Top"). Masterpagens body er sat til 1. Jeg benytter Z-INDEX idet at jeg ved brug af popup vinduer kan lægger et panel ud over hele siden og på den måde de-aktiverer al ting, det virker fint i IE. Men i FireFox så rykkes kontrollen meget til højre på siden pga. <TD1> er sat til 50%. Kan kun få det til at se pænt ud i FF. ved at give <TD1> en fast width, men det duer bare ikke, da det skal fungerer dynamisk.

<TD3>'s width er sat til 50%

Mit spørgsmål er derfor, ja hvordan løser jeg dette? Jeg sætte 2 forskellige width på en eller anden måde? Eller vil det hjælpe hvis jeg opbyggede tabellen via CSS? Og i så fald, hvordan vil det se ud??

Mvh.

PabloPablo
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. marts 2008 - 04:30 #1
ja, via css og så to forskellige css til IE og FF.

:-) karsten_larsen
Avatar billede pablopablo Nybegynder
05. marts 2008 - 11:40 #2
det lyder smart...men hvordan bruger man to forskellige css, altså en til hhv. IE of FireFox??
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. marts 2008 - 11:50 #3
Således sættes i headen
        <link href="../../graf/test.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
        <!--[if IE]><style type="text/css">@import "graf/test_ie.css";</style><![endif]-->

:-) karsten_larsen
Avatar billede pablopablo Nybegynder
05. marts 2008 - 11:59 #4
Har lige google lidt videre...Jeg er med på det du skriver...man laver et default css til FireFox...og tjekker efterfølgende om klienten bruger IE...

Kan man lave yderligere definere seperate css til IE 5, 6 og 7...

Har læst at man også kan gøre noget internt i IE css, såsom:

height: 15px;/* apply to all browsers */
#height: 15px;/* override for Microsoft Internet Explorer browsers*/
_height: 21px; ;/* override for IE browsers 6.0 and older */

Men det deler jo ikke IE v. 5, 6 og 7 op...så det optimale er vel 4 forskellige css.
Et til firefox og 3 forskellige til IE...Kan det ikke lade sig gøre via <!--[if IE]> ?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. marts 2008 - 21:12 #5
Avatar billede pablopablo Nybegynder
05. marts 2008 - 21:30 #6
Super, mange tak!

Kan du forresten svarer på: http://www.eksperten.dk/spm/822456
Avatar billede mikalj Nybegynder
10. marts 2008 - 15:47 #7
vil lige høre, er dit formål bare at midterjustere din flash ?

Umiddelbart virker det som en dårlig løsning du har fundet (lige gyldigt hvad det er du vil opnå). Det er jo klart at når en tabel har en samlet bredde på (50% + 50% + bredden på flash) Så vil resultatet være mere end 100%;

Idielt ville jeg sigte efter at skrive 100% standard css, og så skide på om gamle browsers kan fortolke det eller ej. Det er selvfølgelig sjældent realistisk, men man bør under alle omstændigheder undgå at skrive direkte forkert css.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
10. marts 2008 - 16:20 #8
Nu er der ikke tale om nogle gamle browser...men derimod FireFox...
Jeg har ændret bredden til et specifik antal pixel, men for at centrere selve siden, så bruger jeg stadig 50%....ved ikke om du har et bedre foreslag? Folk har jo meget forskellige skærme og opløsninger.
Avatar billede mikalj Nybegynder
11. marts 2008 - 00:04 #9
Firefox er en af de browsere på markedet idag der følger standarder mest, den kode du har skrevet ER forkert, at den virker siger mere om IE end FF (og ikke på en god måde).

Nu går jeg ud fra at du dit indhold på siden har en fast bredde, og du vil centrere dette midt i browseren. Det er der flere løsninger på.

<div style="width: 800px; margin-left: auto; margin-right: auto;">
    flash eller andet indhold her
</div>

eller hvis du ikke kender bredden på dit indhold i forvejen, kan du bruge en lidt mindre elegant metode.

<table style="border-collapse: collapse; width: 100%">
  <tr>
    <td style="padding: 0px;">
      <table style="margin-left: auto; margin-right: auto;>
        <tr>
          <td>
            Flash eller andet indhold her
          </td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
</table>