Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 15:50 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Får en "SQL syntax error".

Hej!
Jeg har nu siddet og stenet på denne PHP/SQL kode i to dage uden at kunne se hvad f**k der er galt med den!!! Her er den:

mysql_query("INSERT INTO bitefight_ban (id,ip,hvor_lang_tid,ban_tidspunktet,reason) VALUES ('','".$_POST['ip']."','".$_POST['seconds']."','".time()."','".$_POST['reason']."'") or die(mysql_error());

Jeg får denne fejl smidt i hovedet:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Hvad er der galt med den??? Og det den siger near ved er to appostrofer og ikke anførselstegn.

Mvh. Kroko0611
Avatar billede jokkejensen Novice
04. marts 2008 - 15:55 #1
id er vel autoincrement.. fjern den :)

Den kan ikke være '' <- ingen ting.

/JJ
Avatar billede sherlock Nybegynder
04. marts 2008 - 15:58 #2
Prøv at udskrive det færdige sql, så vi kan se hvad variablerne indeholder.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 15:58 #3
Jeg får samme fejl :/
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 15:59 #4
sherlock: og hvordan gør jeg det? Har kun brugt SQL/PHP i snart en måned :P
Avatar billede nielle Nybegynder
04. marts 2008 - 16:27 #5
Det gør du f.eks. sådan:

$sql = "INSERT INTO bitefight_ban (ip, hvor_lang_tid, ban_tidspunktet, reason) VALUES ('" . $_POST['ip'] . "', '" . $_POST['seconds'] . "', '" . time() . "', '" . $_POST['reason'] . "'";

echo "DEBUG: $sql<br>";

mysql_query($sql) or die(mysql_error());
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 17:06 #6
MANGE TAK!!! Med den lille finte fandt jeg straks ud af hvad mit problem var :D
Nielle: Da du kom med koden, skal du have pointene... Smid et svar!
Avatar billede jokkejensen Novice
04. marts 2008 - 17:07 #7
husk at skrive fejlen, så andre kan få nytte :)
Avatar billede nielle Nybegynder
04. marts 2008 - 17:09 #8
Det var nu sherlock som foreslog finten - jeg satte kun noget kode på.

Hvad var fejlen så?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 17:17 #9
Jeg glemte at afslutte VALUES med en parantes... Sluttede bare mysql_query med det samme :P

Men så må i dele. Begge, smid et svar!
Avatar billede nielle Nybegynder
04. marts 2008 - 17:27 #10
Svar :^)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2008 - 17:29 #11
Så venter vi på sherlock :)
Avatar billede sherlock Nybegynder
04. marts 2008 - 18:44 #12
:)