Avatar billede gf Nybegynder
04. marts 2008 - 12:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Avanceret net use med input for brugernavn og password

Hej

Jeg arbejder på en efterskole og har 120 elever der tilgår et trådløst netværk med deres egene bærbare uden at være på domænet.

De samme elever er medlemmer af skolens domæne så de kan logge på skolens computere og få deres "egene" og "skolens printere og drev til rådighed.

Jeg kunne godt tænke mig at lave een bat fil hvor eleverne blev prompted for brugernavn og password.

brugernavn = sharenavn (næsten)

eleverne er navngivet e1 - e120 ot de til svarende sharenavne er:
e1$ - e120$

Så det bliver noget i denne retning

net use x: \\saturn\e1$ /user:e1 password

er der nogen der kan lave et batch script der spørger efter brugernavn. Og fikser noget variabel værk ved e1 og password?

mvh gf
Avatar billede kabbak Professor
04. marts 2008 - 13:18 #1
Gem denne som en VBS fil

Bruger =inputbox("Indtast bruger")
Pass =inputbox("Indtast PassWord")
set shell = wscript.createobject("wscript.shell")

shell.run"net use x: \\saturn\"& Bruger &"$ /persistent:no /user:" & Bruger &" " & pass
Avatar billede gf Nybegynder
04. marts 2008 - 14:27 #2
Hej

Det er jo klasse, det virker 100%.

lige et par enkelt tillægs spørgsmål, jeg ved det er dårlig skik.

1 kan man i password inputboxen få vist **** i stedet for tegn?
2 jeg har har vlere "statiske shares" jeg gerne vil have mappet i samme omgang gør jeg bare det med endnu en shell.run og hvordan ser syntaksen evt ud? kunne du vise det med et eks?

net use m: \\saturn\undervisning$

Ellers må du gerne lægge et svar så får du points.

mvh gf
Avatar billede kabbak Professor
04. marts 2008 - 15:29 #3
Avatar billede gf Nybegynder
04. marts 2008 - 16:49 #4
tak for hjælpen
Avatar billede gf Nybegynder
04. marts 2008 - 17:09 #5
hej igen

Jeg kan ikke lige få scriptet til at mappe flere drev på een gang kan du give et eksempel på dette?

mvh gf
Avatar billede kabbak Professor
04. marts 2008 - 18:28 #6
normalt gentager man bare linjen

shell.run"net use x: \\saturn\"& Bruger &"$ /persistent:no /user:" & Bruger &" " & pass
shell.run"net use P: \\saturn\"& Bruger &"$ /persistent:no /user:" & Bruger &" " & pass
shell.run"net use U: \\saturn\"& Bruger &"$ /persistent:no /user:" & Bruger &" " & pass