Avatar billede civil05 Nybegynder
03. marts 2008 - 17:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

omskriv private sub til public function

Hej,
Jeg har en database hvor jeg ønsker at oprette "skrivebeskyttelse" som skal sikre at indtastninger ikke ændres ved en fejl. Jeg har lavet følgende stump kode, men hvordan laver jeg koden om til en public function så jeg kan bruge det på alle felter uden at skulle indsætte koden ved hvert felt??

Dim prompt As String, Response As Integer

DoCmd.SetWarnings False

If Me.NewRecord Then

Else

If IsNull(Me.FELT) = True Then

Else

Response = acDataErrContinue

    prompt = "Vil du ændre denne indtastning?"
    If MsgBox(prompt, vbYesNo, "Ændring af indtastning?") = vbNo Then

    DoCmd.CancelEvent
    Me.undo

    Response = acDataErrAdded
    Else

        End If
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2008 - 18:22 #1
Dim ctl As Control, frm As Form
Set frm = Screen.ActiveForm
For Each ctl In frm
her din betingelse
Next ctl
Avatar billede civil05 Nybegynder
03. marts 2008 - 18:56 #2
Jeg skal lige have det skåret ud i pap. skal: If IsNull(Me.FELT) så hedde: IsNull(ctl)?
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2008 - 19:11 #3
Nej - Stadig If IsNull(Me.FELT)
Her måler du jo et specifikt felt, hvorimod du her For Each ctl In frm behandler alle felter i formularen.
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2008 - 19:12 #4
Desuden skal du huske at sætte warnings til true i slutningen af jkoden, ellers forbliver de frakoblede i HELE applikationen.
Avatar billede civil05 Nybegynder
29. marts 2008 - 14:36 #5
Hej Mugs, har været ude at rejse og har først nu fået tid til at kigge nærmere på DB'en tak for hjælpen!
Avatar billede mugs Novice
29. marts 2008 - 15:13 #6
Selv tak og tak for point.