Avatar billede gedekid Nybegynder
03. marts 2008 - 14:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

whitespace i urls

Hej eksperter,

kan jeg på nogen måde i min .htaccess fil få adressen www.randerstegl.dk/byggeri%202008 til at virke..

Altså brugeren taster www.randerstegl.dk/byggeri 2008 og så skal den så acceptere whitespace! Det gør den nemlig ikke nu!
Avatar billede gedekid Nybegynder
03. marts 2008 - 14:31 #1
Mit htaccess

IndexIgnore *
ErrorDocument 404 /errors/404.php
<Files .htaccess>
order allow,deny
deny from all
</Files>

Options +FollowSymLinks
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^randerstegl\.dk [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^tegl\.dk [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.tegl\.dk [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.hammertegl\.dk [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^hammertegl\.dk [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.pipertegl\.dk [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^pipertegl\.dk
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^randerstegel\.se
RewriteRule ^(.*)$ http://www.randerstegl.dk/$1 [R=permanent]

#temporary for the campaign - should end around september, where this should be deleted
RewriteRule ^tag-viden /da/tag-viden/9090

RewriteRule ^cemaerkning /da/cemaerkning
RewriteRule ^http://www.randerstegl.com/cemaerkning/ /da/cemaerkning/
RewriteRule ^arkitekt http://murogtag.dk/arkitektbib/index.php?setLang=Da
ReWriteRule ^prisservice /da/pris_service
ReWriteRule ^byggeri2008 /da/byggeri2008
ReWriteRule ^byggeri%202008 /da/byggeri2008

#Slår SESSION id til i URI
php_flag session.use_trans_sid on

redirect 301 /index.htm http://www.randerstegl.dk/

RewriteEngine on
# Tilføjer trailing slash
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)((/[^/]+)*)$ /$1$2/ [R]

#RewriteRule ^$ /da/Forside/0/ [R]
RewriteRule ^$ /index.php [R]

# Håndterer almindelige side requests
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]+)/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3 [L]

# Håndterer forsiderequest
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/$        index.php?lang=$1 [L]

# Håndterer fejlrequest
#RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/oops.php/$        /$1/fejlside/ [R]

# Håndterer søgehighlighting
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]+)/qh/([^/]+)/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&qhighlight=$4 [L]

# Håndterer tech visning på produktsider
#RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]+)/tech/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=tech [L]
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]*)(/*)tech/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=tech [L]

# Håndterer tech visning på produktsider
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]*)(/*)notech/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=notech [L]

# Håndterer format visning på produktsider
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]+)/formater/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=formater [L]

# Håndterer visning af referencebyggerier
#RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]+)/ref/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=ref [L]
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]*)(/*)ref/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=ref [L]

# Håndterer generation af produktblade
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]+)/produktblad/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=produktblad [L]

# Håndterer generation af produktblade
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]+)/pdf/$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=pdf [L]

# Håndterer requests uden menuid
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/$        index.php?lang=$1&titel=$2 [L]

# Håndterer profilskift
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/(privat|prof)/$        index.php?lang=$1&titel=$2&profil=$3 [L]

# Håndterer profilskift med menu
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/(privat|prof)/([0-9]+)/$        index.php?lang=$1&titel=$2&profil=$3&menuid=$4 [L]

# Håndterer generation ting med extra show attribut
RewriteRule ^(da|se|no|de|en)/([^/]+)/([0-9]*)(/*)([^/]+)/([^/]*)(/*)$        index.php?lang=$1&titel=$2&menuid=$3&show=$5&extra=$6 [L]
Avatar billede gedekid Nybegynder
04. marts 2008 - 09:22 #2
Løste ganske enkelt problemet med

ReWriteRule ^byggeri /da/byggeri2008

lukker