Avatar billede dl Nybegynder
03. marts 2008 - 12:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

25500 linie fil, skal indlæses via web, få timeout

Jeg har et VB 2003 projekt. Hvor jeg skal have indlæs en CSV fil, på ca 25500 linie.

Denne fil, bliver oploade på server, og herefter begynder man at hakke linien op, og lave sin query og kontrollere om man skal update eller ej.

Problemmet er at jeg får en time out, idet jeg begynder at køre denne kode.

Og det er jo klart, da serveren arbejde, og ikke svar tilbage i tide, og derfor en request timed out.

Men spørgsmål er så, man kan i sin code behind fil, som er der min kode er, lave et eller andet hack, så man kan få noget status på siden, om hvor langt serveren er nået. Da alt dette bliver kørt i en  foreach.

Det skal lige siges, at jeg godt ved, at dette ikke er den perfekte verden, og sådan er det bare.

Hvor får jeg den klart her og nu, med en sådan løsning. Så jeg få status på min side ?  i et VB 2003 projekt.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
04. marts 2008 - 08:38 #1
Du får nok en timeout fordi din webserver antager at der er sket en fejl når det tager så lang tid, eller fordi filen overstiger den tilladte størrelse.

Du kan redigere max fil størrelse og execution timeout i din web.config:

<system.web>

  ...

  <httpRuntime
    maxRequestLength="200000" <-- max upload størrelse i Kb
    executionTimeout="3600" <-- max execution time i sekunder
  />

  ...

Hvis du skal have en status ud bliver det nok lidt mere langhåret. Mit bedst bud ville være noget Ajax-agtigt. Jeg rodede lidt med noget tredjeparts halløj (http://ajax.schwarz-interactive.de/CSharpSample/) i Visual Studio 2003 engang - Det var vist måden at gøre det på i .NET 1.1. Kig evt. lidt på det.
Avatar billede dl Nybegynder
04. marts 2008 - 11:47 #2
tak