Avatar billede den33 Nybegynder
03. marts 2008 - 10:03 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

script fejl i IE7 ved aktive desktop

Vi har en del maskiner på mit arbejde, alle med aktive desktop.
Vi har altid haft en enkle der har lavet script fejl.
Men nu efter jeg har lavet nyt image på nogle af maskinerne, er de også begyndt at fejle.
Jeg har fundet ud af at der er IE7 der laver fejl.
Har en kammerat der for den samme fejl, med sit helt eget aktive desktop.

men her er et link til fejlen.
http://i160.photobucket.com/albums/t173/denmyos/fejl.jpg

er der kan hjælpe.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 10:24 #1
Er det noget intranet ? - eller har man mulighed for selv at prøve ? - det er lidt svært at debugge fejlen med det screenshot :) - man skal kende kilden.
Avatar billede den33 Nybegynder
03. marts 2008 - 10:29 #2
http://www.naesbib.dk/pubnet/soeg.htm

det er kilden, men jeg mener ikke det er der fejlen er. Men på IE7.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 10:31 #3
Kan jeg fremprovokere - og er det på et bestemt os ?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 10:35 #4
regedit

lokaliser : - HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\SafeMode\Components

skift keyvalue - DeskHtmlVersion REG_DWORD 0x00000110(272) til et decimal 0

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 10:35 #5
som script lave en .reg :

HKEY_CURRENT_USER = &H80000001
strComputer = "."
Set objReg = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\default:StdRegProv")
strKeyPath = "Software\Microsoft\Internet Explorer\Desktop\SafeMode\Components"
strValue = "0"
ValueName = "DeskHtmlVersion"
objReg.SetDWORDValue HKEY_CURRENT_USER, strKeyPath, ValueName, strValue
Avatar billede den33 Nybegynder
03. marts 2008 - 10:37 #6
Jokkejensen: øh, er det en løsning du ved virker, hvor har du fundet den henne.?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 10:40 #7
det er en kendt fejl.

En simpel google søgning viser alt :)

"desktop.htt line 65" <- på google uden "'r :)

/JJ
Avatar billede den33 Nybegynder
03. marts 2008 - 10:45 #9
damn,,ja, man lære noget hver dag. Havde ellers søgt google. Men ikke lige på samme måde som dig. Jeg prøver og ser om det virker.
Jeg takker.!! :-) indtil videre.
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 11:14 #10
efter fag har man nok sine egne søgekriterier til google :)

Som frontend udvikler og noget javascript lignede ie javascript debugning, var der ikke mange flere søgeord end filnavn og linie :).. du har sikkert søgt mere "active desktop" relateret. :)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 11:30 #11
Du kan eventuelt også bare lade alle mine foreslag lave en js variable om fra 0 til 1.. og hvert minut opdaterer session til active, hvis js variable = 1.

brug setInterval til "cronjob" :)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 11:30 #12
ups forkert tråd :)
Avatar billede den33 Nybegynder
03. marts 2008 - 11:32 #13
Ja. det har du ret i.
Jeg har indstallere script. Jeg går ud fra det virker.
Så du får bare point .
Avatar billede den33 Nybegynder
03. marts 2008 - 11:33 #14
er du linux mand?
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 11:56 #15
desværre nej.. kun MS.

Sig til hvis fejlen stadig optræder, så får du lige point tilbage..

/JJ
Avatar billede den33 Nybegynder
03. marts 2008 - 12:11 #16
det var mere fordi du skrev "cronjob"
Avatar billede jokkejensen Novice
03. marts 2008 - 12:40 #17
det var til en javascript tråd :)
Avatar billede den33 Nybegynder
14. marts 2008 - 13:01 #18
hmm, det virker sgu ikke. Jeg prøvede et andet script de havde lavet på den side du forslog.
Jeg kan heller ikke få din .reg til at virke den kom op med en fejl, når jeg vil installer det. (03/03-2008 10:35:48)
Avatar billede jokkejensen Novice
14. marts 2008 - 13:48 #19
okay - skal jeg shippe points tilbage ? - har ikke yderligere..
Avatar billede den33 Nybegynder
01. april 2008 - 15:18 #20
behold dine point..tilgengæld, kan du så lave et script reg.
Af det word.doc jeg ligger inde med.
Jeg forsøge at skrive hele teksten her, der er en masse billeder med, men dem for du ikke med.
"Nu skal du først åbne mappen HKEY_LOCAL_MACHINE, dernæst mappen SOFTWARE,
dernæst mappen Microsoft, dernæst mappen DRM.
Klik på filen DataPath,
i højre side på din stifinder.
Nu åbner en funktion der hedder Rediger binær.
I den linie, der starter med 0048 markerer du alle de følgende tal samt DRM. Klik på Delete og klik så OK (NB! Du kan ikke slette cifrene 0048).
Nu skulle Windows Media Player kunne spille filerne fra netmusik.dk
Hvis der stadig er problemer, så prøv lige at genstarte din maskine."

Kan du lave en .reg file ud af det så det kører af sig selv.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. april 2008 - 16:05 #21
Er det også noget du skal have udført på flere maskiner ?
Avatar billede den33 Nybegynder
01. april 2008 - 16:07 #22
ja, hvad tænker du på.?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. april 2008 - 16:07 #23
her er en glimrende guide, men tror det bliver svært at sikre at "de følgende tal" bliver automatiseret.. jeg kan i hvert fald ikke uden at have de samme værdier eller test miljø skrive noget sikkert.

http://www.robvanderwoude.com/regedit.html

/JJ
Avatar billede den33 Nybegynder
04. april 2008 - 10:17 #24
ok, jeg takker.