Avatar billede firestone Nybegynder
03. marts 2008 - 09:26 Der er 1 løsning

mySql Query sætning til php

Jeg har 2 tables, en user og en live.

user table indeholder telefonnummer og navn (2 rows)
live table indeholder telefonnummer sted starttid og stoptid (4 rows)

user table er statisk, live er dynamisk.

Jeg søger i php at have en sætning der udskriver de navne fra user table, samt matcher navnet til telefonnummer fra live table, og udskriver kun nyeste start/stop tid for personen i et simpelt skema.

Den query her nedenunder, duer ikke helt. Men jeg har fat i nogen af de elementer er jeg sikker på, som sætningen skal indeholde.

$query = mysql_query("select t1.*, t2.navn from live AS t1 LEFT JOIN users AS t2 ON t2.telefonnummer = t1.telefonnummer ORDER BY sta
rtstamp DESC LIMIT 1");

while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

if ($row['navn'] === NULL) { $row['navn'] = $row['telefonnummer']; $unknown++; }

if (is_null($row['stopstamp'])) { $bg_status = $bg_optaget; }

  else

    { $bg_status = $bg_klar; }

  echo '<td>' . $row['navn'] . '</td>';
  echo '<td>' . $row['lokation'] . '</td>';
  echo '<td>' . $row['startstamp'] . '</td>';
  echo '<td>' . $row['stopstamp'] . '</td>';
  echo '</tr>';

}
Avatar billede firestone Nybegynder
03. marts 2008 - 13:46 #1
Ligemeget fandt anden måde at lave det på :)