Avatar billede deix Nybegynder
02. marts 2008 - 19:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Packet bytes?

Hej eksperter..

Jeg har fundet en source til en raw ethernet packet sender..

hvori jeg så fandt denne variabel
            // ok, now we are ready to write a raw packet on the adapter
            // create a generic raw packet (must be at least 16 bytes long)
            byte[] packet = new byte[] {0xff,0xff,0xff,0xff,0xff,0xff,  //destination mac
                                        0x00,0x02,0x3e,0x4c,0x49,0xaa,  //source mac
                                        0x08,0x00,                        //protocol
                                        0x01,0x02,0x03,0x04,0x05,0x06}; //generic data
Jeg tænkte på.. hvordan laver jeg så min egen packet? etc. sender "x" til microsoft.com port 373?

tak på forhånd håber i kan hjælpe..
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2008 - 20:49 #1
Ethernet pakker er et LAN koncept. Du kan kun sende til en MAC addresse
på dit LAN.

Routere vidersender traffik på et højere niveau.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
03. marts 2008 - 08:42 #2
Nemlig... Ethernet er et LAN koncept.

Skal du sende noget til et ip-endpoint skal du nok kigge på noget med Sockets (http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.net.sockets.socket.aspx) eller TcpClient (http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.net.sockets.tcpclient.aspx)

I begge tilfælde kræver det den anden ende accepterer forbindelser på den angivne port. Det kan foregå noget i retning af :

  Dim s As New Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Stream, ProtocolType.IPv4)
  Dim remoteAddress As String = "www.google.com"
  Dim remoteEndpoint As New IPEndPoint(remoteAddress, 373)

  s.Connect(remoteEndpoint)
  s.Send([din Buffer her], [antal bytes her], SocketFlags.None)

Hvis ikke den anden ende accepterer forbindelsen får du vistnok en exception når du connecter.
Avatar billede deix Nybegynder
26. marts 2008 - 13:51 #3
lukker