Avatar billede michaeldiaz Nybegynder
02. marts 2008 - 19:29 Der er 1 løsning

Portupgrade fejler grundet manglende headerfil

Hej eksperter

Jeg forsøger forgæves at køre "portupgrade -a"

Når den kommer til xorg-apps pakken, skal den installere en dependency 'xfindproxy'. Kompileringen af den pakke fejler, da den ikke kan finde "X11/PM/PM.h" - den fil eksisterer dog, fra en anden pakke, xmanagementprotocol:

ls -l /usr/local/include/X11/PM/
total 6K
-r--r--r-- 1 root wheel 1671 Mar  1 17:45 PM.h
-r--r--r-- 1 root wheel 2180 Mar  1 17:45 PMproto.h

Fejlen:
===>  Building for xfindproxy-1.0.1
make  all-am
if cc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I.    -D_THREAD_SAFE -I/usr/local/include -O2 -fno-strict-aliasing -pipe -MT xfindproxy-xfindproxy.o -MD -MP -MF ".deps/xfindproxy-xfindproxy.Tpo"  -c -o xfindproxy-xfindproxy.o `test -f 'xfindproxy.c' || echo './'`xfindproxy.c;  then mv -f ".deps/xfindproxy-xfindproxy.Tpo" ".deps/xfindproxy-xfindproxy.Po";  else rm -f ".deps/xfindproxy-xfindproxy.Tpo"; exit 1;  fi
xfindproxy.c:40:23: X11/PM/PM.h: No such file or directory
xfindproxy.c:41:28: X11/PM/PMproto.h: No such file or directory
xfindproxy.c:61: error: `PM_MAJOR_VERSION' undeclared here (not in a function)
xfindproxy.c:61: error: initializer element is not constant
xfindproxy.c:61: error: (near initialization for `PMversions[0].major_version')
xfindproxy.c:61: error: `PM_MINOR_VERSION' undeclared here (not in a function)
xfindproxy.c:61: error: initializer element is not constant
xfindproxy.c:61: error: (near initialization for `PMversions[0].minor_version')
xfindproxy.c:61: error: initializer element is not constant
xfindproxy.c:61: error: (near initialization for `PMversions[0]')
xfindproxy.c: In function `main':
xfindproxy.c:127: error: `pmGetProxyAddrMsg' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:127: error: (Each undeclared identifier is reported only once
xfindproxy.c:127: error: for each function it appears in.)
xfindproxy.c:127: error: `pMsg' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:203: error: `PM_PROTOCOL_NAME' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:290: error: `sz_pmGetProxyAddrMsg' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:290: error: syntax error before ')' token
xfindproxy.c:290: error: `PM_GetProxyAddr' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:328: error: `PM_Success' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c: In function `PMprocessMessages':
xfindproxy.c:357: error: `PM_GetProxyAddrReply' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:360: error: `PM_GetProxyAddr' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:369: error: `pmGetProxyAddrReplyMsg' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:369: error: `pMsg' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:379: error: `sz_pmGetProxyAddrReplyMsg' undeclared (first use in this function)
xfindproxy.c:379: error: syntax error before ')' token
*** Error code 1

Jeg sidder helt fast uden at kunne komme nogen vegne. Nogen der ved hvad der er galt?
Avatar billede michaeldiaz Nybegynder
13. marts 2008 - 15:09 #1
Opgav og formaterede :(