Avatar billede jespeer Nybegynder
02. marts 2008 - 02:10 Der er 2 kommentarer

fra vista til xp på en aspire 5611zwlmi

har en acer aspire 5611zwlmi har ledt hele nettet igennem for og finder drivers til den men kan ikk finde dem nogen steder overhovedet ikk en gang på acers egen hjemmeside.
men det er ikk lige det der er problemet lige nu. skal have det lorte vista ud af den her maskine hurtigst muligt ellers tager jeg sku over og slår bill gates ihjel(joke). har en orginal xp cd men når jeg skal installer den så kommer den fint nok frem med den blå skærm og installer installions filerne men når den er færdig med det og den skal til og gå videre til det der med partion og det så går den i en fejl skærm hvor der står alt muligt mærkeligt og at jeg skal trykke f8 når jeg har genstartet for og gå i fejlskiret tilstand og rette fejlen. nogen der kan hjælpe mig med og få vista ud af den her maskine. eller er der nogen der ved hvor jeg kan finde drivers til xp til denne maskine så jeg kan lave en ny boot cd med alle drivers på med nlite.
håber der er nogen der kan hjælpe da fona ikk kan hjælpe mig. de siger bare at man godt kan insatller xp på den uden problemer. ahr sgat til dem at så ku de jo gøre det men nej nej. hader sådan nogen sælger i butikker de giver sku altid kunden ret. men når det kommer til stykket passer det halv af det jo ikk. men nok om det håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit lille problam på forhånd tak. måske evt. nogen der bor i herning egen som kan hjælpe mig så er jeg villig til og komme med maskinen selv. også kan vi jo altid finde ud af en lille sum.
Avatar billede mash Mester
02. marts 2008 - 03:04 #1
øhh kender problemet kan muligvis være at du i bios skal slå protect date(eller ligene) fra for at få lov(tror det går galt når den skriver til boot block).

hvis den har sata controller kan det osse være at den skal stå til legasy(stav selv :P) for at xp install kan hitte ud af det.

mht. driver er det ikke nemt hvis de ikke findes på deres hjemmeside ,jeg har lavet et par labtops om fra vista til xp men med visse problemer ,lyd hakker lidt under mp3 afspilning(ikke helt rigtig lydkort driver) osv.

Så jeg vil ikke anbefale at installere xp på en labtop hvis der ikke findes originale drivers hertil.
Avatar billede jespeer Nybegynder
02. marts 2008 - 21:06 #2
Hmm prøver og tag i fona i morgen igen da jeg har læst på nettet at acer har haft så mange forspørgelser omrking det med at få xp ind at mirosoft har lavet et eller andet downgrade til acer pcér men som kun forhandler har.
ved ikk om dette passer eller hva det gør men kan jo tage forsøget. ellers sælger jeg sku lortet og køber en over nettet med xp i stedte for.