Avatar billede krukken Juniormester
01. marts 2008 - 16:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg konverteret en XSD til en database med XSD2DB

Forløbligt har jeg oprettet en database via SQL Server Management Studio. I denne har jeg oprettet en database på med "create database databasenavn."

Men når jeg kører XSD2Db så får jeg følgende fejl:
System.Data.SqlClient.SqlException: SQL Server does not exist or access denied.
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OpenAndLogin()
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection..ctor(SqlConnection connection
, SqlConnectionString connectionOptions)
  at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
  at Xsd2Db.Data.ScriptBasedDataSchemaAdapter.Create(DataSet schema, Boolean fo
rce, String TablePrefix, String DbOwner)
  at Xsd2Db.Application.Main(String[] args)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 17:03 #1
Ah. Så du har fundet et tool.

Fejl antyder at -location parameteren er forkert - for SQLServer er det pcnavn\instancenavn.
Avatar billede krukken Juniormester
01. marts 2008 - 18:00 #2
localhost\databasenavn?
Avatar billede krukken Juniormester
01. marts 2008 - 18:06 #3
Jeg kalder XSD2Db på følgende parametre:
xsd2db.exe -f -l localhost -n databasenavn -s Customers.xsd -t Sql

Jeg bruger MS Sql 2005, og databasen kører på localhost. Hvorfor virker dette ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 19:15 #4
prøv og erstat

-l localhost

med

-l pcnavn\instancenavn
Avatar billede krukken Juniormester
02. marts 2008 - 20:48 #5
Hvordan finder jeg instance navn?

Efter at have erstattet localhost med pcnavnet, så får jeg følgende fejl:
System.Data.SqlClient.SqlException: General network error.  Check your network documentation.
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OpenAndLogin()
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection..ctor(SqlConnection connection
, SqlConnectionString connectionOptions)
  at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
  at Xsd2Db.Data.ScriptBasedDataSchemaAdapter.Create(DataSet schema, Boolean fo
rce, String TablePrefix, String DbOwner)
  at Xsd2Db.Application.Main(String[] args)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2008 - 21:07 #6
Du kan se det i "Windows Services" eller i "SQLServer Management Studio".
Avatar billede krukken Juniormester
02. marts 2008 - 22:14 #7
Kan du give mig et hint om, hvordan sådan kan se ud, og hvor jeg kan finde den? Instance af hvad?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2008 - 22:27 #8
I Windows services hedder det:

SQLServer (xxxxxx)

hvor xxxxxx er instance navnet.

Det er instance af SQLServer. Man kan installere flere server instanser på samme
fysiske system.
Avatar billede krukken Juniormester
10. marts 2008 - 20:01 #9
Jeg fik det faktisk aldrig til at virke.