Avatar billede jkampmann Nybegynder
01. marts 2008 - 15:05 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Den kan ikke finde klassen?

Hejsa, jeg har lavet en klasse som ligger under App_Code.

Jeg vil så bruge den til at oprette forbindelse til min MySQL, sådan jeg ikke skal ind og ændre kode, etc på alle de sider jeg skal forbinde til MySQL.

Jeg er så stødt på et problem.

I min default.aspx.cs, når jeg vil lave en connection, som jeg gør ved:
cmd.Connection = MySQLConnector.GetConnection();

Kan den fint nok finde "MySQLConnector" klassen, og funktionen "GetConnection()".

Men når jeg smider den op på mit webhotel, fortæller den:

"Compiler Error Message: CS0103: The name 'MySQLConnector' does not exist in the current context."

Hvad skal jeg gøre? Den kan jo fint finde klassen og funktionen?!
Avatar billede jkampmann Nybegynder
02. marts 2008 - 21:25 #1
Hvorfor gider ingen forklare eller hjælpe mig? Det skulle forholdsvis være et nemt og simpelt nybegynder spørgsmål fra min side af.. Har jeg spurgt dumt, forkert, eller hvad? Så spørg ind til det..

Står fast i dette.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
02. marts 2008 - 22:19 #2
Kan det skyldes, at du skal oprette din MySQLConnector i en "try/catch" blok, og så prøver at bruge den efterfølgende. I så fald får du fejlen, fordi du ikke kan være sikker på at du har oprettet en instans af din MySQLConnector, eller kan det være en simpel skrivefejl ?

Se Fejlbeskrivelsen på msdn:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/t8zbaa6f.aspx
Avatar billede jkampmann Nybegynder
06. marts 2008 - 15:43 #3
Har prøvet at smide i try og catch-blok, udskriver stadig samme fejlmeddelse:

"Compiler Error Message: CS0103: The name 'MySQLConnector' does not exist in the current context."
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2008 - 04:35 #4
Det er en compile error.

try catch kan fange runtime error - ikke compile time errors.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2008 - 04:36 #5
Spørgsmålet er måske nok relativt nemt og forståeligt, men grusomt svært at
finde uden adgang til systemet hvor det virker (din PC) og systemer hvor
det ikke virker (web hotel).
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2008 - 04:37 #6
De to mest oplagte gæt er:

1) dit web hotel kører .NET 1.1 som ike understøtter app_code

2) din app_code ligger et forkert sted
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2008 - 04:38 #7
Men det er netop kun gæt !
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. marts 2008 - 12:02 #8
Mit webhotel understøtter op til .NET 3.5
app_code ligger i samme rod som default.aspx osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2008 - 20:45 #9
Kører din web app 2.0/3.x ?

Du kan teste med en lille et linies .aspx fil:

<%=Environment.Version%>
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2008 - 20:46 #10
Det kunn eogså være interessant at prøve at uploade en dll fil til dit bin dir fremfor
en .cs fil til dit app_code dir og se om det virker.
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. marts 2008 - 21:26 #11
Hej igen arne.
Den fortæller at det er version "2.0.50727.1433"
Avatar billede jkampmann Nybegynder
09. marts 2008 - 21:28 #12
Uploade en dll fil? Hvordan gøres dette? Det gav ikke rigtigt mening for mig, det du skrev, hehe :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2008 - 23:25 #13
Du kører .NET 2.0/3.x og app_code skal virke.

Eneste forklaring jeg kan se er at app_code ligger forkert.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
10. marts 2008 - 08:38 #14
Nu har jeg kun prøvet at arbejde med Mysql fra en jsp webapplikation, men her skulle der installeres en jdbc driver til MySQL på både serveren og udviklingsmaskinen.

Det tyder jo på, at der er et eller andet, der mangler. Kan det være en dll-fil i bin-mappen ?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
10. marts 2008 - 10:49 #15
Hvordan kan app_code ligge forkert? Når jeg opretter et default website, er app_code der jo fra start, og når jeg indsætter en klasse, fortæller den om den skal smides under app_code, så siger jeg, at det skal den - korrekt, ikke?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
10. marts 2008 - 11:24 #16
Det virker fint på localhost, men så snart jeg smider det op på mit webhotel kokser det.

Kan det være noget i web.config jeg skal indsætte eller slette, eller rette?

Havde et problem førhen, hvor jeg skulle fjerne  "<authentication mode="Windows" />" fra web.config filen.

Det må jo være der problemet ligger - fordi det virker fint på lokalhost, når jeg laver en klasse og prøver at finde den i default.aspx.cs.

Prøvede følgende:
Label1.Text = Class1.minfunktion();

Også:
public class Class1
{
    public static string minfunktion()
    {
            return "Dampbarn!";
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 03:14 #17
Ligger app_code i samme dir som web.config ?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
12. marts 2008 - 09:41 #18
WebSite14 =>
mappe: App_Code
mappe: App_Data
Default.aspx
web.config

App_Code er en mappe i website14, og det samme app_data, hvor web.config og default.aspx er seperate filer i website14 mappen
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2008 - 02:26 #19
Og din web.config virker ?

Fordi WebSite14 er roden på dit site ?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
13. marts 2008 - 10:09 #20
Jah. Og har spurgt unoeuro som webhoster sitet, de siger det er mig som der er galt med og ikke deres server.

Kunne du evt lave et eksempel med den MYSQL Connector, og uploade den et sted jeg kunne hente, så kunne vi teste om det virkede på mit webhotel?!
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2008 - 03:04 #21
C:\Inetpub\wwwroot>dir jkampmann.* /s
Volume in drive C has no label.
Volume Serial Number is E850-F261

Directory of C:\Inetpub\wwwroot

15-03-2008  22:02                26 jkampmann.aspx
              1 File(s)            26 bytes

Directory of C:\Inetpub\wwwroot\App_Code

15-03-2008  22:02              112 JKampmann.cs
              1 File(s)            112 bytes

C:\Inetpub\wwwroot>type jkampmann.aspx
<%=JKampmann.GetStatus()%>
C:\Inetpub\wwwroot>type App_Code\JKampmann.cs
public class JKampmann
{
    public static string GetStatus()
    {
        return "Det virker";
    }

virker f.eks. fint hos mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2008 - 03:06 #22
Men jeg får lige en tanke.

Er der installeret MySQL Connector for .NET på web hotellet eller skal du selv uploade
den DLL til dit bin dir ?
Avatar billede jkampmann Nybegynder
30. marts 2008 - 17:34 #23
brugte usercontrols.. men smid svar
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2008 - 20:50 #24
OK