Avatar billede heloo Nybegynder
01. marts 2008 - 13:51 Der er 4 kommentarer

aspmail via .net

Jeg vil gerne bruge ASPMAIL fra .net

Det er fordi jeg har et web hotel som kører .net2.0 men på hotellet findes kun aspmail som komponent.

Hvad kan jeg gøre?

For at lave en reference i ws skal SMTPSVG.DLL (aspmail)jo ligge i min bin mappe eller hvad?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 15:40 #1
????

.NET 2.0 indeholder email som standard uden nogen form for komponenter !

Hvorfor ikke bare bruge det ?
Avatar billede heloo Nybegynder
01. marts 2008 - 16:03 #2
jeg tror kun jeg kunne bruge den aspmail komponent som ligger på hotel serveren... men man kan vel få oplyst deres/en mailserver og så bruge .net...

Jeg finder lige ud af det og vender tilbage..
Avatar billede mikalj Nybegynder
10. marts 2008 - 16:05 #3
hvis din site køre asp.net, kan du også bruge det indbyggede mail funktionalitet, tror jeg ikke din udbyder sådan umiddelbart kan fjerne det uden at overskride nogle licens begrænsninger i .net frameworket (jeg gætter bare, er ingen ekspert på det område)

using System.Net.Mail

...

SmtpClient smtp = new SmtpClient("smtp host");
MailMessage msg = new MailMessage();
msg.From = new MailAddress("noreply@eksempel.dk", "hjemmeside.dk");
msg.To.Add(new MailAddress("modtager@eksempel.dk");
msg.Subject = "emne";
msg.IsBodyHtml = false;
msg.Body = "blah blah blah";
smtp.Send(msg);

...

Det eneste du har brug for at vide fra dit webhotel er hvilken smtp host du skal bruge.
Avatar billede mikalj Nybegynder
10. marts 2008 - 16:06 #4
Det er også muligt at sende multipart emails. Altså emails som viser html hvis modtageren har en klient der understøtter det (sådan cirka 99% af alle email klienter) ellers vises en ren tekst email.
Sig hvis du vil have eksempel på det.