Avatar billede bris Nybegynder
01. marts 2008 - 12:38 Der er 8 kommentarer

Derby database - kæde sletninger

Jeg har oprettet nogle relationer mellem tabeller, og jeg kunne godt tænke mig, at når jeg slettede noget fra en tabel, så blev der slettet fra alle de andre tabeller som refererede til dette data.
Simpelt eksempel:

Tabel kunde:
id | navn | adr

Tabel ordre:
id | pris | kunde_id

Hvis man så slettede en kunde, så slettede man alle de ordrer som refererede til denne kunde. Det ved jeg databaser kan gøre automatisk, jeg kan bare ikke få den til det.. :(
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2008 - 13:56 #1
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2008 - 13:58 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 15:45 #3
http://db.apache.org/derby/docs/10.3/ref/rrefsqlj13590.html

viser hvordan du laver foreign keys i dine CREATE TABLE - tricket må være
at sætte en ON DELETE CASCADE på dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 15:45 #4
terry>

Derby <> Access
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2008 - 16:28 #5
Well I never even knew there was a dB named Derby, I was thinking on the lines of hourse racing (Derby)

You learn something new every day Arne :o)
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2008 - 16:31 #6
hourse = horse
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2008 - 16:57 #7
Derby er skrevet i Java og bruges kun i Java.

Så hvis ikke man programmer i Java, så er den ikke naturligt på radar skærmen.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:07 #8
all set ?