Avatar billede thomaspj Nybegynder
01. marts 2008 - 11:52 Der er 6 kommentarer

Hjælp med IF

Jeg er igang med at lave en lille side, men jeg syntes at den er lidt kedelig, så jeg har lagt en lille flash på forside MEN

Jeg vil kun have at den skulle vises på forsiden, men ikke når f.eks går på en underside som den gør nu

Jeg tænkte på noget ala

if ($url="index.php")
  echo "Vis flash";
else
  echo "ingenting";

Men jeg kan ikke finde en løsning der virker, fordi en underside har en url der hedder index.php?categoryID=3, så den bliver vist aligevel

Nogen der har en skarp, javascript forslag er også velkommen

Det skal lige siges at jeg bruger smarty templates og fik at vide at det kunne spille ind
Avatar billede straszek Praktikant
01. marts 2008 - 12:04 #1
hvis din forside ikke har et CategoryID så kan du lave.

if (CategoryID<1){
  echo "Vis flash";
}else{
  echo "ingenting";
}
Avatar billede hmortensen Nybegynder
01. marts 2008 - 12:12 #2
if (!isset($_GET['categoryID']))
{
  //vis flash
}
Avatar billede nwn Nybegynder
02. marts 2008 - 02:41 #3
Hvis din forside f.eks har categoryID 1, så kunne du:

if($_GET['categoriID'] == "1") {

echo "Flash vises";
}
else
{
echo "Intet flash";
}
Avatar billede nwn Nybegynder
02. marts 2008 - 02:42 #4
Ups, kom til at skrive categori. Det skal lige erstattes med category
Avatar billede thomaspj Nybegynder
03. marts 2008 - 13:25 #5
hmortensen, din løsning virker ligesom den skal

Men det virker kun i firefox og ikke IE, ide til hvad det kan skyldes ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
03. marts 2008 - 18:18 #6
PHP har intet med browseren at gøre. Det må være måden du viser flash elementet på.
Hvis adr. ikke har ?categoryID=X vil serveren servere koden inden for if statement.