Avatar billede fransen Nybegynder
01. marts 2008 - 11:08 Der er 4 kommentarer

Kan ikke komme på internettet

jeg har en xp pc som uden problemer fanger min non-secure og broadcasting WiFi router - men jeg kan ikke få fat i den fra min VISTA
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
04. marts 2008 - 20:40 #1
Kan du fra din Vista, se dit WiFi netværk?
Din Vista er det en Laptop eller en stationær pc?

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede fransen Nybegynder
06. marts 2008 - 01:00 #2
der er tale om en laptop - og jeg har fået fat i flere wifis nu - men den er meget lang tid om at forhandle sig på plads mad adgang og ip osv. op til 5 minutter
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
06. marts 2008 - 21:41 #3
Hmmmmm det er godt nok lang tid!
Bruger du Vista's egen WiFi software eller er det software fra en producent?
Der er nogle WiFi chipset's fra Intel, så vidt jeg husker, som har en del probs med at connecte hvis SSID broadcast er sat til IKKE at skulle broadcastes. Har du sat din router til at broadcaste SSID?

Du kan evt. prøve at sætte fast statisk IP(F.eks 192.168.1.30) på din Vista laptop, og så i din router's Wireless opsætning definere, at lige præcis Laptoppen's IP gerne må connecte til routeren.

Prøv også lige at tjekke om din Vista's WiFi understøtter den "nye" N-standard! Hvis den gør, vil den muligvis prøve at connecte via den først, og det så er derfor det tager så lang tid. Vista'en skal stå til at connecte via B og G standard.

Det kunne jo også være et rent sikkerheds problem fra Vista. At Vista helst vil connecte MED kryptering osv..........der er jo skruet noget op for sikkerheden i Vista:-)

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede fransen Nybegynder
07. marts 2008 - 15:14 #4
er lige kommet indenfor døren og prøver igen at konnecte til mit wifi som broadcaster og er uden security - bare for at starte et sted.
jeg får simplethen ikke nogen IP.
har været ud i en uge hvor jeg uden problemer connectede til adskillige non-secure wifi og fik IP.
jeg kører med statisk IP nu - men det er jo noget tjavs, når man skal connecte til andre wifis