Avatar billede kourosh Nybegynder
29. februar 2008 - 13:47 Der er 1 løsning

(SSIS) Integration Service XML og Schema

Hej eksperter
Jeg har en xml fil og en xsd fil(schema) til det.
Når jeg skal vælge columns fra xml source editor, så er det listen tom.
Jeg tror at det er en fejl i xsd filen. jeg har prøvet at genere xsd automatisk og lave en selv, men begge to har giver ingen resultat. Har I en løsning til det?

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
  <test xml_lang="en_US" start_date="2008-02-29" program_name="export TEST 3.3.4" version_date_of_program="2007-08-01" filename="test.xml" serial_no="2488" character_set="UTF8" decimal_character="." date_format="YYYY-MM-DD" time_format="HH24:MI:SS" description="header record" />

<?xml version="1.0"?>
<xs:schema attributeFormDefault="unqualified" elementFormDefault="qualified" xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
  <xs:element name="test">
    <xs:complexType>
      <xs:simpleContent>
        <xs:extension base="xs:string">
          <xs:attribute name="xml_lang" type="xs:string" use="optional" />
          <xs:attribute name="start_date" type="xs:date" use="optional" />
          <xs:attribute name="program_name" type="xs:string" use="optional" />
          <xs:attribute name="version_date_of_program" type="xs:date" use="optional" />
          <xs:attribute name="filename" type="xs:string" use="optional" />
          <xs:attribute name="serial_no" type="xs:unsignedShort" use="optional" />
          <xs:attribute name="character_set" type="xs:string" use="optional" />
          <xs:attribute name="decimal_character" type="xs:string" use="optional" />
          <xs:attribute name="date_format" type="xs:string" use="optional" />
          <xs:attribute name="time_format" type="xs:string" use="optional" />
          <xs:attribute name="description" type="xs:string" use="optional" />
        </xs:extension>
      </xs:simpleContent>
    </xs:complexType>
  </xs:element>
</xs:schema>

scheam som jeg har selv lavet:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<xsd:schema xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">

  <xsd:element name="test">
    <xsd:complexType>
      <xsd:attribute name="xml_lang" type="xsd:string" />
      <xsd:attribute name="start_date" type="xsd:date" />
      <xsd:attribute name="program_name" type="xsd:string" />
      <xsd:attribute name="version_date_of_program" type="xsd:date" />
      <xsd:attribute name="record_type" type="xsd:string" />
      <xsd:attribute name="filename" type="xsd:string" />
      <xsd:attribute name="serial_no" type="xsd:int" />
      <xsd:attribute name="character_set" type="xsd:string" />
      <xsd:attribute name="decimal_character" type="xsd:string" />
      <xsd:attribute name="date_format" type="xsd:string" />
      <xsd:attribute name="time_format" type="xsd:string" />
      <xsd:attribute name="description" type="xsd:string" />
    </xsd:complexType>
  </xsd:element>

</xsd:schema>

mvh
Avatar billede kourosh Nybegynder
22. august 2008 - 08:50 #1
mmm, ingen svar.