Avatar billede mfs85 Nybegynder
28. februar 2008 - 18:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Browserhøjde med javascript

Hey allesammen

Jeg står og skal bruge et script der returnerer browserens højde (uden at tage hensyn til scroll).

Jeg er igang med at lave et sub-site der skal ligge præcist det samme sted som hovedsiden. Problemet er bare at hovedsiden centrerer i browseren. Problemet er så at højden på sub-sitet er meget større end hovedsitet.

Derfor skal jeg bruge et script der gør følgende:

browserhøjde - 550 (højden på hovedsitet) / 2

Dermed skulle det passe med at det svarer til en margin-top jeg kan sætte på wrapperen af sub-sitet.

Nogen der kan hjælpe? Har prøvet nogle scripts men endnu ikke stødt på et der giver mig det rigtige resultat.

Mvh. Michael
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 18:18 #1
document.getElementsByTagName("body")[0].offsetHeight;
gør tricket.
Kør det dog først, når siden er loadet færdig!

I dit regnestykke bliver det så:

var iTopMargin=(document.getElementsByTagName("body")[0].offsetHeight-550)/2;
Avatar billede mfs85 Nybegynder
28. februar 2008 - 18:30 #2
Tak for svaret.

Har samme problem som med de andre script jeg har prøvet. Den returnerer en værdi på 1725. Så stor er min browser dog ikke. Skulle gerne ende på en 843 ca.

Er det fordi den tager scroll med? Eller hvor kan problemet evt. ligge? Og har du en evt løsning på det.

Mvh. Michael
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 18:33 #3
Den ta'r ikke scroll med, når jeg tester den.
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 18:34 #4
Kan jeg evt. se din side, så jeg kan prøve dér?
Avatar billede mfs85 Nybegynder
28. februar 2008 - 19:17 #5
Den ligger i et CMS-system så det kan du desværre ikke. Men prøver mig lidt frem. Må høre nogle flere eksperter hvad problemet måske kunne være. Men accepterer dit svar :)
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 19:53 #6
Takker.
Avatar billede olebole Juniormester
28. februar 2008 - 21:28 #7
<ole>

Denne virker crossbrowser i de gængse browsere i CSS1Compat mode:
    document.documentElement.clientHeight

/mvh
</bole>