Avatar billede rampagezz Nybegynder
28. februar 2008 - 18:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Select fra flere tabeller

Hej eksperter.

Jeg har to 2 tabeller, som jeg vil hente data fra.
Min første tabel er calendar_events, hvor jeg skal hente alle data og den anden tabel er galleri, hvor den skal tælle de antal records, hvor EventNr(fra calendar_events) og gallerinr(fra galleri) er ens.

Jeg ved at dette et helt forkert, men søger en som kan hjælpe mig med at skrive om, så det passer.
Kan man ikke lave det sådan, at den henter alle oplysninger i samme sql-streng?

Noget i stil med dette:

<?php

$eventnr = $row_Recordset1['EventNr']; (denne variabel bliver sat fra Recordset1)

mysql_select_db($database_connect, $connect);
$query_Recordset3 = "SELECT * FROM calendar_events" && "SELECT count(*) AS total FROM galleri WHERE gallerinr LIKE '%$eventnr%'";
$Recordset3 = mysql_query($query_Recordset3, $connect) or die(mysql_error());
$row_Recordset3 = mysql_fetch_assoc($Recordset3);
$totalRows_Recordset3 = mysql_num_rows($Recordset3);
?>

Jeg er ikke så god til MySQL eller php.. :-)

-rampagezz
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 18:16 #1
document.getElementsByTagName("body")[0].offsetHeight
gør tricket.
Kør det dog først, når siden er loadet færdig!
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 18:17 #2
Hov. forkert spørgsmål. Sorry :)
Avatar billede rampagezz Nybegynder
06. marts 2008 - 20:47 #3
:-(