Avatar billede glen5000 Nybegynder
28. februar 2008 - 17:29 Der er 1 løsning

Session virker ikke med vista og PHP 5

Hej

Jeg har lige installeret Windows Vista Business. Men kan ikke få session til at virke i php 5.2.5 sammen med IIS 7.

Jeg har kørt disse to kommandoer for bare at kunne starte session i php:
icacls %windir%\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local\Temp /grant Users:(CI)(S,WD,AD,X)

icacls %windir%\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local\Temp /grant "CREATOR OWNER":(OI)(CI)(IO)(F)

Nu hår jeg ingen fejl eller advarsler mere, men til session virker stadig ikke. Jeg har lave disse to sider for at teste det.
page1.php
<?php
session_start();
$_SESSION['test'] = "Test";
header("Location: page2.php");
?>

page2.php
<?php
session_start();
var_dump($_SESSION);
?>

Men det eneste der skriver ud er:
array(0) { }

Så mine session bliver ikke gemt. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg får det til at fungere?

Hilsen Glen
Avatar billede glen5000 Nybegynder
28. februar 2008 - 17:41 #1
Typisk, har lige nået at stille spørgsmålet, og så finder jeg selv svaret :D

Stien i icacls kommandoen var ikke den samme som i php.ini, pinligt :S

/Glen