Avatar billede excel_desperado Nybegynder
28. februar 2008 - 14:50 Der er 5 kommentarer

Ved fletning kan word ikke finde databasen

Hej
Vi har flyttet vores database og alle worddokumenter, der flettes med, til et nyt drev.
Derfor skal alle links mm ændres til den nye sti. i den forbindelse kan jeg fra access godt åbne et givet worddokument, der ganske korrekt har fat i den rette forespørgsel, men som derefter meddeller at den ikke kan finde databasen på den og den sti, der ser rigtig ud...

Omvendt kan jeg godt åbne word dokumentet manuelt, linke til databasen og forespørgslen og så flette brevet. Men gemmer og lukker jeg word-dokumentet og forsøger at åbne det igen, på den ene eller anden måde, meddeler den igen at databasen ikke kan findes...

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være problemet?

Bedste hilsner
Søren
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2008 - 14:57 #1
Det er kodet i vb editoren!~)
Avatar billede excel_desperado Nybegynder
06. marts 2008 - 08:56 #2
hej spg
Det forstod jeg ikke helt??
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 09:27 #3
Det gør jeg heller ikke!~)
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 09:29 #4
Jeg tror jeg har misforstået dit spørgsmål, for du har ikke et database program, som styrer det på nogen måde?~)

Det var der, at jeg troede der kunne være en sti, som var hardcoded.....
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 09:37 #5
Jo, du har en database.... Jeg syntes at jeg får noget nyt ud, hver gang jeg læser spørgsmålet, men det er modtageren og ikke afsenderens skyld!~)

Jeg har lidt travlt, men hvis du har mulighed for at sende et kopi af en åben database, så kan jeg lige hurtigt gennemgå det for at se om stien skulle ligge i vb editoren... ellers så vil jeg foreslå at du går i designvisning på den formular, som styrer slagets gang og så vælger menulinie, vis/programkode. Nu vil du så befinde dig i vba editoren. Så se om der er en sti nogen steder, som skal laves om!~)