Avatar billede larsholm Nybegynder
28. februar 2008 - 10:32 Der er 3 kommentarer

Brug for hjælp til et lille php script somhenter info fra db.

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne hive data fra min database ind på min side. Jeg har denne her side hvor jeg kan upload data til min database og det virker. Jeg kunne godt tænke mig en side hvor jeg kunne se de seneste 6 indlæg og evt. søge i indlæg fra min database. Lidt lige som siden newz.dk her er et link til hvordan jeg godt kunne tænke mig at det skal se ud. Flot lavet i paint :)
http://larsholm.info/søg/s/søg.png selv det grafiske er lige meget da vi har grafik vi skal sådan set kun bruge kode. Side skal aldrig være andet end på en lokal maskine.

Her er min php kode fra min side som kan sætte data ind i db (her er et link til hvordan det ser ud det virker ikke da der ikke er en db tilknyttet)  http://larsholm.info/test4.php

<html>
<head></head>
<body>

<?php
include_once('mysql.class.php');
//$_GET['kodeord'] = "kodeord";

if($_GET['submit']=="Ind")

    {
    echo "Film info tilføjet";
    $textbox_dato = $_GET['textbox_dato'];
    $textbox_overskrift = $_GET['textbox_overskrift'];
    $textbox_tekst = $_GET['textbox_tekst'];

    $MysqlObj = new Mysql();
    $MysqlObj->DbConnect('filmdb','root','');
    //$nyhed_dato = time();

    mysql_query("INSERT INTO textbox (overskrift, tekst) VALUES ('$textbox_overskrift','$textbox_tekst')");
    //$resultat = $MysqlObj->ExecQuerySelect("select * from filmdb");
    //print_r($resultat);
}
?>
<form method='get' action="test4.php">

    <!-- Kodeord: <br>
    <input type='password' name='kodeord'> <br> -->
    Overskrift: <br>
    <input type='text' name='textbox_overskrift'> <br>
    Tekst:<br>
    <textarea name='textbox_tekst'></textarea> <br>
    <input type='hidden' name='skjult' value='skjult'>
    <input type='submit' value='Ind' name='submit'>

    </form>
</body>
</html>

Nederst i indlæg 2 kan man se hvordan databasen ser ud.
Avatar billede larsholm Nybegynder
28. februar 2008 - 10:32 #1
-- Her er vores db script

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.10.1
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Vært: localhost
-- Genereringstid: 28/02 2008 kl. 10:28:53
-- Serverversion: 5.0.45
-- PHP-version: 5.2.5

SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";

--
-- Database: `filmdb`
--

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `actors`
--

CREATE TABLE `actors` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `Name` char(100) default NULL,
  `Surname` char(100) default NULL,
  `About` longtext,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=8 ;

--
-- Data dump for tabellen `actors`
--

INSERT INTO `actors` (`id`, `Name`, `Surname`, `About`) VALUES
(1, 'Arnold', 'Schwarzenegger', 'Startede som pro bodybuilder, blev senere film stjerne, og er nu guvenør.'),
(2, 'Adam', 'Sandler', 'Adam Sandler was born on September 9, 1966, in Brooklyn, New York'),
(3, 'Brad', 'Pitt', 'Brad Pitt was born in Oklahoma and raised in Springfield, Missouri.'),
(4, 'Sarah', 'Michelle Geller', 'Pigen fra buffy'),
(5, 'Naomi', 'Watts', 'Born in Shoreham, England and raised in Australia'),
(6, 'Aonald', 'Sutherland', 'Had a near-death experience in 1979 when he was ill with meningitis'),
(7, 'Johnny', 'Knoxville', 'Smerte-elskene mand');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `directors`
--

CREATE TABLE `directors` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `Name` char(100) default NULL,
  `Surname` char(100) default NULL,
  `About` char(100) default NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=8 ;

--
-- Data dump for tabellen `directors`
--

INSERT INTO `directors` (`id`, `Name`, `Surname`, `About`) VALUES
(1, 'James', 'Cameron', 'James Cameron was born in Kapuskasing, Ontario, Canada, on August 16, 1954'),
(2, 'Frank', 'Coraci', 'Went to NYU with Adam Sandler who became a future collaborator'),
(3, 'Wolfgang', 'Petersen', 'Nominated for 2 Oscars. Another 5 wins & 4 nominations'),
(4, 'Takashi', 'Shimizu', 'Japansg instruktør'),
(5, 'Gore', 'Verbinski', 'Japansk gyser instruktør'),
(6, 'Courtney', 'Solomon', 'ead Of After Dark Film [us] which released the 8 Films To Die For series'),
(7, 'Jeff', 'Tremaine', 'Using his formal background in graphic design, Tremaine took a job as lalala');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `filmdb`
--

CREATE TABLE `filmdb` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `Title` char(100) default NULL,
  `Year` char(10) default NULL,
  `About` longtext,
  `Genre` char(100) default NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=7 ;

--
-- Data dump for tabellen `filmdb`
--

INSERT INTO `filmdb` (`id`, `Title`, `Year`, `About`, `Genre`) VALUES
(1, 'Terminator 2', '2000', 'Ten Years Ago. The Machines Who Rule The Future Sent An Unstoppable Terminator To Assassinate The Yet Unborn John Connor. They Failed. In 1991. The Machines Will Try Again', 'Action'),
(2, 'Click', '2006', '"Click" focuses on a workaholic architect who finds a universal remote that allows him to fast-forward and rewind to different parts of his life. Complications arise when the remote starts to overrule his choices.', 'Komedie'),
(3, 'the grudge', '2004', 'An American nurse living and working in Tokyo is exposed to a mysterious supernatural curse, one that locks a person in a powerful rage before claiming their life and spreading to another victim.', 'Horror'),
(4, 'The Ring', '2002', 'A young journalist must investigate a mysterious videotape which seems to cause the death of anyone in a week of viewing it.', 'Horror'),
(5, 'An American Haunting', '2005', 'Based on the true events of the only case in US History where a spirit caused the death of a man.', 'Gyser'),
(6, 'Jackass: The Movie', '2002', 'Johnny Knoxville and his band of maniacs perform a variety of stunts and gross-out gags on the big screen for the first time.', 'Komedie');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `textbox`
--

CREATE TABLE `textbox` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `dato` tinytext NOT NULL,
  `overskrift` tinytext NOT NULL,
  `tekst` text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=9 ;

--
-- Data dump for tabellen `textbox`
--

INSERT INTO `textbox` (`id`, `dato`, `overskrift`, `tekst`) VALUES
(1, '', 'test1', 'test2'),
(2, '', 'Benny', 'er død'),
(3, '', 'det virker', 'det er sku ok :)'),
(4, '', '', ''),
(5, '', '', ''),
(6, '', '', ''),
(7, '', '', ''),
(8, '', '', '');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `users`
--

CREATE TABLE `users` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `brugernavn` varchar(16) NOT NULL,
  `PASSWORD` varchar(16) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=21 ;

--
-- Data dump for tabellen `users`
--

INSERT INTO `users` (`id`, `brugernavn`, `PASSWORD`) VALUES
(9, 'Lars', 'HHolm'),
(10, 'Toby', 'Toby'),
(11, 'bob', 'hansen'),
(12, 'bubber', 'badekar'),
(13, 'hanse', 'manse'),
(14, 'king', 'kong'),
(15, 'abe', 'kat'),
(16, 'walt', 'disney'),
(17, 'moo', 'ko'),
(18, 'muja', 'muja'),
(19, 'mmm', 'nnnn'),
(20, 'mysql', 'php');
Avatar billede japping Nybegynder
29. februar 2008 - 09:07 #2
OBS: dit første link virker ikke.
Avatar billede larsholm Nybegynder
29. februar 2008 - 19:12 #3
Sådan her er det rigtige link http://larsholm.info/søg/søg.png