Avatar billede simonverndal Nybegynder
27. februar 2008 - 22:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med forskellige stylesheets

Jeg vil gerne definere et alternativt stylesheet til IE 6.0 brugere, da det retter nogle margin-forhold i forhold til det "normale" stylesheet.

Jeg bruger følgende kode:

<!--[if lt IE 7]>
<link rel="stylesheet" href="http://peterogsimon.wep.dk/onlinegroup/onlinegroup06.css" type="text/css" />
<![endif]-->
<!--[if lt IE 6]>
<link rel="stylesheet" href="http://peterogsimon.wep.dk/onlinegroup/onlinegroup06.css" type="text/css" />
<![endif]-->

Det virker fint i 6.0 og 7.0, men fejler i Firefox. Hvorfor?
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2008 - 23:17 #1
<ole>

Hvor i alverden skulle vi vide det fra?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede simonverndal Nybegynder
27. februar 2008 - 23:18 #2
Det er vel jer der er eksperterne ;-) Kunne godt være jeg manglede nogle links eller henvisninger.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
27. februar 2008 - 23:25 #3
Da Firefox ikke er IE, reagerer den naturligvis ikke på det der står i dine conditional comments - så er du sikker på du har forstået konceptet helt? *-)
Avatar billede hells Nybegynder
27. februar 2008 - 23:31 #4
Nu er jeg ikke meget inde i den form for betingelser, som du bruger der, men jeg kan da godt forstå, hvorfor det ikke fungerer helt optimalt i Firefox. Den lurer jo ikke efter, hvad folk skriver i deres kommentarer.
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2008 - 23:34 #5
Som koden ser ud i øjeblikket, loader du ét stylesheet, hvis browseren er en IE mindre end version 7 - og det samme stylesheet, hvis browseren er en IE mindre end version 6.

Til gengæld loader du ikke i den kode noget stylesheet, når browseren er andet
Avatar billede simonverndal Nybegynder
27. februar 2008 - 23:39 #6
Linker jeg til et stylesheet som jeg normalt ville gøre vha. <link href="css.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> "overskrives" min henvisning til 6.0. Jeg skal have en all-around løsning, hvis en sådan eksisterer :-)
Avatar billede roenving Novice
28. februar 2008 - 00:37 #7
Er det ikke bare:

<link rel="stylesheet" href="http://peterogsimon.wep.dk/onlinegroup/onlinegroup06_alle.css" type="text/css" />
<!--[if lt IE 7]>
<link rel="stylesheet" href="http://peterogsimon.wep.dk/onlinegroup/onlinegroup06_ie6.css" type="text/css" />
<![endif]-->

-- så vil ie6-stylesheetet kun blive loadet (og overskrive det normale !-), hvis du bruger en IE, der er v6 eller mindre ...
Avatar billede simonverndal Nybegynder
28. februar 2008 - 12:55 #8
Tak for svaret, roenving. Det virker nu. :-) Nu kommer guld spørgsmålet så: Hvor afslutter jeg denne tråd og giver pointene?
Avatar billede simonverndal Nybegynder
28. februar 2008 - 12:55 #9
Tak for svaret, roenving. Det virker nu. :-) Nu kommer guld spørgsmålet så: Hvor afslutter jeg denne tråd og giver pointene?
Avatar billede w13 Novice
28. februar 2008 - 12:56 #10
Roenving skal oprette et svar, før du kan acceptere det :)
Avatar billede roenving Novice
28. februar 2008 - 12:59 #11
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
28. februar 2008 - 13:16 #12
-- og tak for point ;~}