Avatar billede fredsgaard Nybegynder
27. februar 2008 - 21:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Skal ha nye ram, men hvilke ?

Jeg står overfor et køb af denne

CPU:
Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz / 1333 MHz

Grafikkort:
8800GT

Bundkort:
LGA775 Socket / Intel P35 Express / 1333 MHz / ATX / DDR II SDRAM

nu står jeg og har ikke den fjerneste ide om hvilke hastighed rammene skal have ? Og kunne godt bruge noget hjælper her.

-De skal ikke overclockes!

Jeg har bare brug for at vide hvilken hastigram der er bedst til at køre dette setup.

Skal det være PC2-5400 som kører 667 Mzh ?
Avatar billede southwave Nybegynder
27. februar 2008 - 22:28 #1
bedste råd. ring til ego-hardware.dk (jim) imorgen og snak med ham.. han kan guide dig og gi dig pris :) super flink fyr
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
28. februar 2008 - 02:27 #2
du skal højst sandsynligt have PC2-6400 eller PC2-5300 eller noget i den stil, men det afhænger også af hvad bundkort-producenten anbefaler, så det ville være genialt med et link til det bundkort du vil købe
Avatar billede hottadpole Nybegynder
28. februar 2008 - 07:58 #3
Nu ved jeg ikke om ramhastighed er en entydig størrelse på P35 chipsettet, men på mit MSI P35 Platinum er følgende ramhastighed understøttet: DDR2 667/800/1066
Avatar billede dooleys Nybegynder
28. februar 2008 - 17:36 #4
Som Mrmox2 skriver er vi nød til at vide lidt mere om det bundkort du snakker om.
men som udgangspunkt skal du vælge en pc-6400 med en CAS 4. så er det kun et spørgsmål om hvilke mærker og modeller dit bundkort understøtter :) !
Avatar billede fredsgaard Nybegynder
29. februar 2008 - 14:42 #5
Mærke o.s.v er for mig ligegyldigt det skal jeg nok selv finde ud af, det er KUN hastigheden jeg er ude efter.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. februar 2008 - 18:15 #6
jeps, men som hottadpole skriver, så er ramhastighed muligvis en entydig hastighed på P35 chipset .. men deri ligger også at det muligvis _ikke_ er det. Det er derfor vi spørger om præcis hvilket bundkort du tænker at købe.
Avatar billede fredsgaard Nybegynder
29. februar 2008 - 19:11 #7
Avatar billede hottadpole Nybegynder
29. februar 2008 - 19:34 #8
Asus har følgende omkring ramhastighed på det bundkort du linker til: Dual-channel DDR2 1066/800/667 MHz or DDR3 1333/1066/800
Avatar billede fredsgaard Nybegynder
29. februar 2008 - 21:28 #9
hottadpole: det er præcis det som forvirrer mig, jeg aner ikke hvilken af de hastigheder der vil køre bedst på dette setup.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. marts 2008 - 00:27 #10
hej, hvad ville du anbefale hottadpole? er det ikke bare ddr3 1333 hvis mobo kan klare det?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. marts 2008 - 07:06 #11
Jeg vil uden tvivl købe den hurtigste hvis økonomien tillader det. Hvad angår mærke har Asus en såkaldt QVL liste der angiver hvilke mærker der er afprøvet på dette board samt hvilke der fungerer. Typisk vil tammoduler blive tilføjet listen når der kommer bios opdateringer, men det er jo ikke til megen trøst hvis man sidder med moduler der ikke vil sammen med boardet. Som eksempel ville mit P5N-32 E Sli + ikke fungere sammed med 4 stk. 1 GB moduler fra OCZ før biosopdatrring nr. 2.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
01. marts 2008 - 08:21 #12
tammoduler=rammoduler Kl. 7 en lørdag morgen uden briller, men med mega tømmermænd er en skidt kombination. :)
Avatar billede fredsgaard Nybegynder
18. marts 2008 - 12:29 #13
Smid lige svar dooleys, du havde helt ret det er PC-6400 jeg skal ha fat i.
Avatar billede dooleys Nybegynder
22. marts 2008 - 14:17 #14
Okay :)