Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
27. februar 2008 - 14:26 Der er 5 kommentarer

automatisk break

Hej - Jeg har æavet en gæstebog på mit site, men problemet er at når brugeren trykker ENTER-knappen laver den jo ikke automatisk et linieskift i den datalist jeg får det vist i... Jeg ved der er en løsning på det, men kan ikke huske den desværre.... Håber I kan hjælpe mig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. februar 2008 - 14:39 #1
Når du skriver det ud erstatter du linieskift med "<br>"
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
27. februar 2008 - 14:46 #2
Ok, men jeg skriver det ud i en label:

<asp:Label ID="IndlaegLabel" runat="server" Text='<%# Eval("Indlaeg") %>'></asp:Label>

Hvordan fortæller jeg den så at linieskift skal erstattes med <br> ?
Avatar billede Syska Mester
27. februar 2008 - 17:02 #3
fy erik, <br /> er korrekt html :-)

text.Replace("\r\n", " <br />");

<asp:Label ID="IndlaegLabel" runat="server" Text='<%# Eval("Indlaeg").ToString().Replace("\r\n", " <br />") %>'></asp:Label>

Noget ala det ...

men jeg ville nok gøre det når du laver indlægget ....

string text = HttpContext.Current.Server.HtmlEncode("en lang tekst, så <<<<br > bliver vist som de er").ToString().Replace("\r\n", " <br />");

// ouT
Avatar billede md_craig Nybegynder
29. februar 2008 - 11:26 #4
Buzzzz ...

Det er ikke korrekt, der er ingen steder i standarden for HTML 4.01 der forbyder <br>. du tænker på XHTML.
Avatar billede md_craig Nybegynder
29. februar 2008 - 11:33 #5
for yderligere amusement så warner 4.01 faktiks imod: <br/>

NET-enabling start-tag requires SHORTTAG YES.
      <br/>test&#9993;
The sequence <FOO /> can be interpreted in at least two different ways, depending on the DOCTYPE of the document. For HMTL 4.01 Strict, the '/' terminates the tag <FOO (with an implied '>'). However, since many browsers don't interpret it this way, even in the presence of an HMTL 4.01 Strict DOCTYPE, it is best to avoid it completely in pure HTML documents and reserve its use solely for those written in XHTML.