Avatar billede lala1 Nybegynder
27. februar 2008 - 10:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slet-knap

Hej.

Jeg er ignag med at lave et kartotek i C++ og skal ti lat lave min slet knap men værd gang jeg trykker F9 m.v. Så får jeg 2 fejl: [C++ Error] UnitElever.cpp(361): E2268 Call to undefined function 'Skriv_Elever'.
[C++ Error] UnitElever.cpp(360): E2451 Undefined symbol 'FormEleverSlet'.

Ved godt at dne siger at den er undefined men har sat include ind i uniten.
så ved ike hvad jeg har gjordt glat.
Avatar billede segmose Nybegynder
27. februar 2008 - 11:18 #1
Du er sikker på at den har parameterne i samme rækkefølge i funktions kaldet og declaration, at du ikke har lavet stave fejl, At der findes en implementering af funktionen et sted.

Hvis det ikke er tilfældet må du gerne poste noget kort kode.
Avatar billede lala1 Nybegynder
27. februar 2008 - 11:52 #2
øhhh jaeh, kan du ikek forklare det for mig på nybegynder sprog.
forstår ikke helt hvad du mener udover at det med stavefejl.
p.s har igen stavefejl
Avatar billede segmose Nybegynder
27. februar 2008 - 13:50 #3
Hehe jeg kan godt lige din ps.
"p.s har igen stavefejl"

Når det jeg mener, er at du i din include har f.ex.
int Skriv_Elever(int nr, char *navn); // dette er en erklæring.

Så mangler der en implementation af funktionen et sted f.ex.

bool Skriv_Elever(int nr, char *navn) { // en implementation af Skriv_Elever,
                                        // int og char * skal være i samme rækkefølge som i erklæringen.
  Skriv(navn, nr);
  return true;
}
Avatar billede lala1 Nybegynder
28. februar 2008 - 08:41 #4
okay, men er det så lige meget hvor jeg sætter implementationen?

p.s har ingen stavefejl denne gang XD
Avatar billede lala1 Nybegynder
28. februar 2008 - 09:03 #5
hvad mener du med nr?
nummer?
hvad for nummer?
Avatar billede lala1 Nybegynder
28. februar 2008 - 13:17 #6
Hey ville bare sige mange tak for hjælpen.
nu har jeg fudnet ud af det, fejlen var at jeg havde skrevet navnet forkert fordi at det hed noget andet i sturcten.
Avatar billede lala1 Nybegynder
29. februar 2008 - 10:13 #7
Segmose send lgie et svar så du kan få dine points
Avatar billede segmose Nybegynder
29. februar 2008 - 15:54 #8
Svar