Avatar billede kattendk Nybegynder
26. februar 2008 - 20:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Drop scroll list

Hey ..

Hvordan laver man en drop scroll list med brugernavne i ens database?

F.eks. hvis tabellen hedder users, og den så kun skal liste alle brugernavne med level som owner?

Håber i forstår..

God aften
Avatar billede yHec Novice
26. februar 2008 - 21:10 #1
I det jeg formoder, du ved hvordan mna henter fra databasen, kan du gøre noget i den her retning;
<form>
<select name="userlist">
<?php $sql="SELECT * FROM user WHERE owner="ja";
$rs_users= mysql_query($query_rs_users, $database) or die(mysql_error());

while ($row_rs_users= mysql_fetch_assoc($rs_users)) {?>
<option value="<?php echo $row_rs_users['user_id'] ?>"><?php echo $row_rs_users['user'] ?></option>
<?php } ?>
</form>

/y
Avatar billede yHec Novice
26. februar 2008 - 21:11 #2
Hov, fejl:
$rs_users= mysql_query($query_rs_users, $database) or die(mysql_error());
ændres til
$rs_users= mysql_query($sql, $database) or die(mysql_error());
Avatar billede kattendk Nybegynder
27. februar 2008 - 14:06 #3
Tak, ligger du et svar? :)

Du havde også fejl i denne <?php $sql="SELECT * FROM user WHERE owner="ja"; hehe :)
Avatar billede yHec Novice
27. februar 2008 - 14:53 #4
Ja, det kan jeg da godt se... Blev vist lidt for ivrig med " ;-)

/y
Avatar billede kattendk Nybegynder
27. februar 2008 - 23:35 #5
Heh det går nok :o)

Tak for hjælpen