Avatar billede lfa Nybegynder
25. februar 2008 - 20:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Finder ikke min eksterne HD

Hej.

Min eksterne HD som er en, My Book Essential Edition 2.0 WDH1U5000 500 GB, kunne jeg idag ikke mere se når jeg tilsluttede den til min computer. Når jeg sætter strømforsyningen til begynder den og blinke og det sammen gælder for mig HD. Er den i stykker, og hvad kan jeg evt gøre for at rede den data der ligger derpå og kan det betale sig, altså hvad koster sådan noget hvis man skal have nogle til det?

på forhånd tak
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
25. februar 2008 - 20:34 #1
hent dette her program http://support.wdc.com/download/index.asp?cxml=n&pid=36&swid=3
det kan se om din disk er beskadiget eller om der er noget værdier der er trippet i S.M.A.R.T

du kan køre nogle forskellige tests på den. prøv lige at gøre det først
Avatar billede lfa Nybegynder
25. februar 2008 - 20:51 #2
Den kan slet ikke se min HD når jeg starten programmet....
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. februar 2008 - 02:22 #3
jeg kan ikke lige ud fra WDs hjemmeside se om det er en standard harddisk med IDE eller SATA interface der sidder i. hvis ja, er det så mulighed for at den kan læses af en almindelig PC hvis man piller den ud (det er jo ikke nemt at vide hvilket filsystem der i givet fald er på harddisken, men det er vel noget man selv har defineret, er det ikke)
Avatar billede lfa Nybegynder
26. februar 2008 - 05:38 #4
Yes, nu prøver jeg at pille den ud og sætte den i min com, smid en svar
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. februar 2008 - 12:26 #5
ok,  virker det
Avatar billede spelek Nybegynder
26. februar 2008 - 14:03 #6
jeg har samme problem med samme harddisk. Jeg har taget den ud og sat den i en anden Ekstern boks.
Samme resultat... Selve disken begyndte at lugte brændt fra strømindgangen, så jeg koblede det hurtigt fra... Så tror desværre heller ikke det hjælper hvis du sætter den i en computer. Det er en SATA disk.
Avatar billede lfa Nybegynder
26. februar 2008 - 16:15 #7
okay, jeg prøvede ellers at måle på den power supply det var indbygget i den eksterne HD og der målte jeg mig frem til at kondensatorne var i stykker, så derfor håber jeg det virker hvis jeg sætter den i min computer
Avatar billede lfa Nybegynder
26. februar 2008 - 16:17 #8
Kan desværre ikke teste det før jeg kommer hjem om et par måneder
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2008 - 14:06 #9
Har du prøvet at putte den i et andet kabinet og har præcis det samme problem. Har læst i en anden tråd noget med et program der hedder Knoppix og noget med at frysen disken ned og så prøve et Frisbee-kast. Nogen kan hjælpe/guide mig ?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2008 - 15:32 #10
Prøv at følg http://www.eksperten.dk/spm/824496 problemet er jo næsten det samme
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2008 - 15:36 #11
ok, tak
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 07:37 #12
Hvad med respons??
Avatar billede lfa Nybegynder
31. marts 2008 - 08:01 #13
Intet hjælper, tror den enste vej tilbage er IBAS
Avatar billede lfa Nybegynder
31. marts 2008 - 14:23 #14
Så snart jeg har hørt fra dem og hvad de mener der skal gøres kommer jeg med forklaring her