Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
25. februar 2008 - 09:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

oprette totalrecords i foreach

Hej alle,

Mit problem er at jeg skal hente data i en database som så laver en foreach tabel med data i.
i den tabel skal der så hentes data fra en anden database, men kun en record som afgøres af den enkelte række.

Række 1
Kol 1:
TITEL
ID[db1] (her er ID 1)

Kol 2:
Antal reccords hvor MESSAGE = 'MYMCD V ID[db1]' (her er ID 1)

Række 2
Kol 1:
TITEL
ID[db1] (her er ID 2)

Kol 2:
Antal reccords hvor MESSAGE = 'MYMCD V ID[db1]' (her er ID 2)

Min kode:
<?php require_once('../Connections/hosting.php'); ?>
<?php
if (!function_exists("GetSQLValueString")) {
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  $theValue = get_magic_quotes_gpc() ? stripslashes($theValue) : $theValue;

  $theValue = function_exists("mysql_real_escape_string") ? mysql_real_escape_string($theValue) : mysql_escape_string($theValue);

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}

$colname_votesresult = $_GET['vote'];

mysql_select_db($database_hosting, $hosting);
$query_votesresult = sprintf("SELECT * FROM vote_list WHERE vote_table = %s ORDER BY title ASC", GetSQLValueString($colname_votesresult, "int"));
$votesresult = mysql_query($query_votesresult, $hosting) or die(mysql_error());
$row_votesresult = mysql_fetch_assoc($votesresult);
$totalRows_votesresult = mysql_num_rows($votesresult);

$colname_votesinfo = $_GET['vote'];
mysql_select_db($database_hosting, $hosting);
$query_votesinfo = sprintf("SELECT * FROM vote_table WHERE id = %s", GetSQLValueString($colname_votesinfo, "int"));
$votesinfo = mysql_query($query_votesinfo, $hosting) or die(mysql_error());
$row_votesinfo = mysql_fetch_assoc($votesinfo);
$totalRows_votesinfo = mysql_num_rows($votesinfo);
?><p><strong>Afstemnings resultater</strong></p>
<p><em>for <?php echo $row_votesinfo['title']; ?></em></p>
<table border="0" cellspacing="5" cellpadding="5">
  <tr>
    <td>Mulighed</td>
    <td>Antal svar</td>
  </tr>
  <?php do { ?>
    <tr>
      <td><?php echo $row_votesresult['title']; ?><br>
        mymcd v <?php echo $row_votesresult['id']; ?></td>
      <td>
      <?php
      $colname_votessms = 'Mymcd v 1';
    mysql_select_db($database_hosting, $hosting);
    $query_votessms = sprintf("SELECT * FROM smsnet WHERE message = %s", GetSQLValueString($colname_votessms, "text"));
    $votessms = mysql_query($query_votessms, $hosting) or die(mysql_error());
    $row_votessms = mysql_fetch_assoc($votessms);
    $totalRows_votessms = mysql_num_rows($votessms);
    ?>
      <?php echo $totalRows_votessms ?> svar</td>
    </tr>
    <?php } while ($row_votesresult = mysql_fetch_assoc($votesresult)); ?>
</table>
  <?php
mysql_free_result($votesresult);

mysql_free_result($votesinfo);
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. februar 2008 - 11:30 #1
Hvis det er samme database, men forskellige tabeller, så kan du bruge INNER JOIN ?
Men er det 2 forskellige databaser?
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
26. februar 2008 - 09:45 #2
det er to forskellige databaser.
men data der skal hentes til feltet antal svar er samme database hele vejen igennem.
men brugeroplysninger kommer fra en seperat database
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. februar 2008 - 10:22 #3
Kan du ikke udtrække antal svar først og bagefter lave et udtræk fra brugeroplysninger?
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
02. september 2010 - 00:23 #4
lukker
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. september 2010 - 08:17 #5
Hvad blev din løsning ?