Avatar billede siranee Nybegynder
23. februar 2008 - 23:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til adwords

God aften allesammen ;-)

Jeg har lige startet en webshop i sverige... :-)
med salg af kjoler fra Thailand, hvor jeg kommer fra.

Jeg har selv forsøgt mig med google adwords... men uden det store hæld :-(
Hvad skal jeg gøre..?
Jeg ved at jeg har nogle gode produkter og at priserne er de laveste i landet...
please help me.
Avatar billede keysersoze Guru
24. februar 2008 - 00:28 #1
hvad præcis er problemet - køber folk ikke, kommer folk slet ikke ind i butikken eller?

Evt et link vil være godt.
Avatar billede Himbear Nybegynder
24. februar 2008 - 02:08 #2
Hej Siranee,

Hvis du er interesseret i at få lidt hjælp til Adwords og måske søgeoptimerering, så vil jeg gerne hjælpe dig.

Send mig en mail på mail@tinocordes.dk

Med venlig hilsen
Tino Cordes
www.tinocordes.dk
Avatar billede siranee Nybegynder
24. februar 2008 - 09:32 #3
Hejsa, tak for jeres hurtige svar :-)
her er siden: www.thcfashionse.com
Som i kan se er den svensk og det er i Sverige
den skal vises :-D
I kan også få link til adwords, hvis nogen skulle have lyst til
at kigge nærmere på den...?

Det er ikke fordi jeg ikke vil betale mig fra det, men midlerne
er lidt små.

Tak for jeres venlighed
Avatar billede siranee Nybegynder
24. februar 2008 - 09:44 #4
Fandt lige den her:

    De sidste 7 dage
Klik                           26
Visninger                 7.009
CTR                         0,37%
Gennemsnitlig CPM         13,02 kr
Gennemsnitlig CPC         3,51 kr
Samlet pris                 91,26 kr
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2008 - 11:33 #5
Kjoler.. nu skal du lige huske på at det er vinter.
Avatar billede siranee Nybegynder
24. februar 2008 - 11:43 #6
strych9... tak for et brugbart svar...?!

Kjoler bruges hele året... det er jo ikke kun sommerkjoler :-D
Avatar billede strych9 Praktikant
24. februar 2008 - 12:02 #7
Efter at have kigget på det kan jeg godt se at du har ret. Havde ikke overvejet at der også var tale om gallakjoler, aftenkjoler, cocktail kjoler osv..

Jeg tror vi ramler ind i en manglende følelse af eksklusivitet her. Det du sælger er virkelig groteskt billigt. Så billigt at man som køber bliver mistænksom overfor varens kvalitet.
Du finder ikke mange svenske som har skabet fuld af gallakjoler. De har muligvis een, og så har de til gengæld brugt pengene på den og været parat til det...
Måske det her har noget appel til afslutningsfester på gymnasier når der danses Les Lanciers.

Anyway, hvis du vil sælge til svenskere til disse priser så må du plastre det til med ord som kampagne og "speciella erbjudande!". Svenskerne elsker udsalg og en god handel, faktisk kan det være svært at få den jævne hr og fru svensson til at købe på andet end tilbud, men de gider ikke at købe noget som de tror er noget skidt.

Det er iøvrigt fedt at du har det der "Mäta schema" i toppen. Så er jeg ikke sat helt af hvis jeg skulle finde på at købe noget til min kone.

Modellen der er måske lidt fejlplaceret, eller? Et nuttet lille halv-asiatisk nips, men i virkeligheden er det en skandinavisk bryggerhest med en bagdel på størrelse med en ladeport som er i målgruppen? =D
Avatar billede siranee Nybegynder
24. februar 2008 - 12:19 #8
strych9 :-)

Se det var et brugbart svar ;-) og det
fik mig tilogmed til at grine, hehe.

"kampagne" og "speciella erbjudande!" vil komme
på forsiden imorgen.
Og måske få fremhævet at der er 2 års garanti! på alle kjolerne.

men men, det skal nok også reklame til...
Avatar billede keysersoze Guru
24. februar 2008 - 12:52 #9
Adwords:
Det er en meget lav klikrate på dine adwords-annoncer så måske er de ikke sat godt nok op, ikke tillokkende nok eller lignende så der skal du måske ind og analysere lidt mere på hvilke ord du kan fjerne samt se om du kan finde nye ting.

Hjemmesiden:
Går jeg direkte ind på siden er det eneste jeg bliver mødt med en "klik for at komme videre" - den er i mine øjne total unødvendig da det bare er et ekstra klik uden mening.

Hvorfor gemme priserne inde på selve produktet - ved at have det ude på oversigten sparer besøgende et klik hvis produkten er uinteressant pga prisen og omvendt hvis produkten bliver ekstra interessant pga den lave pris kan det måske lokke flere ind på selve produktet. Som besøgende mangler jeg generelt info - præcis hvordan ser den sorte kjole ud i stedet for den hvide som afbilledet, er firmaet hemmeligt siden der ingen cvr (firmanummer - ved ikke hvad det hedder på svensk) eller adresse er, hvor kan jeg læse om porto og handelsbetingelser osv.

Besøgende kan skaffes på anden måde en adwords og på de punkter har siden også lidt mangler - siden er generelt meget lidt synligt på nettet, sørg for at gøre din url mere synlig (fx har du allerede gjort det nu ved at skrive dit link her på eksperten) og hvis det er muligt så sørg også for at søgeoptimere din side bedre; unikke titles og meta, om muligt mere sigende produktnavne (BR-24 er ikke særlig sigende), pænere url (/details.php?product_id=679 er ikke særlig sigende hverken overfor besøgende eller søgemaskiner - /kjolenavn siger meget mere).
Avatar billede siranee Nybegynder
24. februar 2008 - 13:19 #10
Tak igen :-D
Jeg er ved at lære noget og det er bare dejligt.
Jeg har vidst nogle ting jeg skal have kigget lidt på :-)

Andre gode ider eller råd til min første webbutik.

Den har været på nettet i 2 uger... men kun solgt 1 kjole :-(
Jeg må fortsætte og holde modet oppe :-)

Og igen, hvis der er nogle der har lyst/tid til at kigge mig adwords igennem så ville jeg være taknemmelig.
Avatar billede siranee Nybegynder
25. februar 2008 - 09:44 #11
go mandag morgen :-D

Er der ellers nogen gode ider?
ellers skal jeg lukke den nu...

Ider som disse kan ikke købes, så jeg er virkelig
glad for jeres gode råd.

Ha en rigtigt god uge.
Avatar billede hoeks Nybegynder
26. februar 2008 - 12:04 #12
Sjovt du har valgt at lave en webshop som denne. Jeg har i Laaannng tid fiflet med tanken om at gøre det med tøj til mænd, som er produceret af skræddere i Thailand, men har aldrig fået gjort noget ved projektet.
Jeg følger da lige med herinde og ser om "min ide" virker ;P
Avatar billede keysersoze Guru
26. februar 2008 - 17:57 #13
Der findes to rigtig gode e-bøger omkring webhandel; E-Pusher skrevet af Martin Thorborg samt Adwords bogen (kan ikke huske hvem der har skrevet dem. Det koster lidt men er det bestemt værd hvis man forstår at benytte de råd der gives.
Avatar billede siranee Nybegynder
02. april 2008 - 11:41 #14
Jeg er ikke kommet meget videre... nogle der kan hjælpe?
Avatar billede Himbear Nybegynder
02. april 2008 - 14:28 #15
Som jeg skrev tidligere er du velkommen til at kontakte mig, så vil jeg gerne give et tilbud på sagen.

Med venlig hilsen
Tino Cordes
mail@tinocordes.dk
www.tinocordes.dk
Avatar billede keysersoze Guru
02. april 2008 - 17:54 #16
hjælpe kan jeg desværre ikke grundet nogle lidt specielle omstændigheder - men vælger du at få en anden til at stå for det så sørg for at få en "præstations" kontrakt fremfor et fast beløb, altså sæt fx nogle mål der skal nås før visse dele bliver betalt. Der er alt for mange der ikke kan holde hvad de lover men alligevel kræver alt for meget for arbejdet.
Avatar billede siranee Nybegynder
02. april 2008 - 18:22 #17
keysersoze -- det var et rigtigt godt råd! :-9 tak
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2008 - 12:50 #18
lukketid?