Avatar billede niksen Nybegynder
22. februar 2008 - 22:49 Der er 4 kommentarer

Svævende banner

Hejsa... :)

Jeg skal lave en flash animation der skal svæve ovenpå min hjemmesides normale HTML indhold...

Er der nogen der kender en tutorial der beskriver dette...

For at beskrive det nærmere, er det et banner (en post-it) der skal ligge hen over det normale indhold på sitet, med en lukke funktion, der kan fjerne banneret.

Håber der er nogen der ved lidt om det...
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. februar 2008 - 14:18 #1
Avatar billede w13 Novice
26. februar 2008 - 14:24 #2
Placér følgende nederst i din kode, dvs. lige før </body>:

<div style="position:absolute;top:200px;left:50%">
*FLASH-KODEN HER*
<a title="Luk banner" href="java script:this.parentNode.parentNode.removeChild(this.parentNode);void(0)">Luk banner</a>
</div>

Så skal du bare rette top:200px; og left:50%; til, så det passer dit ønske.
Avatar billede w13 Novice
26. februar 2008 - 14:50 #3
Eller hvis du vil lukke banneret _fra_ Flashfilen:

<div id="flashbanner" style="position:absolute;top:200px;left:50%">
*FLASH-KODEN HER*
</div>

Og så kører du bare i Flash:

getURL("java script:document.getElementById('flashbanner').parentNode.removeChild(document.getElementById('flashbanner'));void(0)");
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 11:54 #4
Kommet videre?