Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
22. februar 2008 - 22:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

foreach total reccords

Hej alle :)
Jeg skal have en liste over antal input i tabel, hvor slutningen er et tal fra foreach. meget svært at forklare :p

Men her er scriptet:

<?php require_once('../Connections/hosting.php'); ?>
<?php
if (!function_exists("GetSQLValueString")) {
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  $theValue = get_magic_quotes_gpc() ? stripslashes($theValue) : $theValue;

  $theValue = function_exists("mysql_real_escape_string") ? mysql_real_escape_string($theValue) : mysql_escape_string($theValue);

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}

$colname_votesresult = $_GET['vote'];

mysql_select_db($database_hosting, $hosting);
$query_votesresult = sprintf("SELECT * FROM vote_list WHERE vote_table = %s ORDER BY title ASC", GetSQLValueString($colname_votesresult, "int"));
$votesresult = mysql_query($query_votesresult, $hosting) or die(mysql_error());
$row_votesresult = mysql_fetch_assoc($votesresult);
$totalRows_votesresult = mysql_num_rows($votesresult);

$colname_votesinfo = $_GET['vote'];
mysql_select_db($database_hosting, $hosting);
$query_votesinfo = sprintf("SELECT * FROM vote_table WHERE id = %s", GetSQLValueString($colname_votesinfo, "int"));
$votesinfo = mysql_query($query_votesinfo, $hosting) or die(mysql_error());
$row_votesinfo = mysql_fetch_assoc($votesinfo);
$totalRows_votesinfo = mysql_num_rows($votesinfo);
?><p><strong>Afstemnings resultater</strong></p>
<p><em>for <?php echo $row_votesinfo['title']; ?></em></p>
<table border="0" cellspacing="5" cellpadding="5">
  <tr>
    <td>Mulighed</td>
    <td>Antal svar</td>
  </tr>
  <?php do { ?>
    <tr>
      <td><?php echo $row_votesresult['title']; ?><br>
        mymcd v <?php echo $row_votesresult['id']; ?></td>
      <td>
      <?php
      $colname_votessms = 'Mymcd v '.$row_votesresult['id'].'';
    mysql_select_db($database_hosting, $hosting);
    $query_votessms = sprintf("SELECT * FROM smsnet WHERE message = %s", GetSQLValueString($colname_votessms, "long"));
    $votessms = mysql_query($query_votessms, $hosting) or die(mysql_error());
    $row_votessms = mysql_fetch_assoc($votessms);
    $totalRows_votessms = mysql_num_rows($votessms);
    ?>
      <?php echo $totalRows_votessms ?> svar</td>
    </tr>
    <?php } while ($row_votesresult = mysql_fetch_assoc($votesresult)); ?>
</table>
  <?php
mysql_free_result($votesresult);

mysql_free_result($votesinfo);
?>

Den skal vise alle rækker fra votesresult hvor user = user. Det er klaret.
Men i hver 'votesresult' skal den hente info fra en anden tabel og vise antallet af records der findes hvor det starter med 'mymcd v %' hvor % er tabelens ID fra votesesult.

hvorfor virker det ikke? :b
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
23. februar 2008 - 14:02 #1
slet ingen der kan hjælpe?
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
25. februar 2008 - 09:31 #2
lukker