Avatar billede teles.de Nybegynder
16. juni 2001 - 15:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ny begynder

vil lave et menu system til mine cder, hvor der skal være password på, og det skal være muligt at udpakke spillene/programmerne som ligger inde i en stor fil, som den skal kunne finde ud af at hente den rigtige zip fil inde i.. er det muligt ???

point gives til bedste svar.
Avatar billede kisbye Nybegynder
16. juni 2001 - 15:07 #1
ja det skulle være muligt, jeg ved ikke med henhold til at pakke filerne ned. det kan godt være det bliver lidt svært.
jeg ved at med \"Binary\" kommandoen kan du skrive til et ønskede \"Byte\" sted i en fil
Avatar billede kisbye Nybegynder
16. juni 2001 - 15:08 #2
men ellers kan du vil pakke det ned i et eksisterende \"pakke\" format, også kalde filen fra dit program
Avatar billede kisbye Nybegynder
16. juni 2001 - 15:19 #3
\'erklere Variabel
Dim Var1 as string

\'Sætter var1 til at skulle læse 5Byte
var1 = string(5, \"\")

\'Åbner filen for binær adgang som fil nummer 1
open \"Filnavn.txt\" for binary as #1

\' gemmer Byte 100 og 5 frem fra fil #1 i Var1
get #1,100, Var1

\'lukker fil 1
close #1

\'skriver indhold af var1 til en tekstbox
msgbox var1

sådan virker Binary læsefunktionen, jeg er ikke helt sikker på Syntaxen da jeg ikke har installeret VB iøjeblikket.
du kan også bruge \"Put\" istedet for \"Get\" for at skrive til filen, hvis den ikke eksistere oprrettets den.

V.H
HKK
Avatar billede teles.de Nybegynder
18. juni 2001 - 01:14 #4
er ikke helt så stærk i det der kode som sagt \"nybegynder\"
er det muligt at gøre det med zip???