Avatar billede itumpe Nybegynder
22. februar 2008 - 10:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Input til query fra formular

Hej,

Jeg arbejder med følgende query:

SELECT (Format([Dato],"Short Date")) AS Udtryk1, Sum(PivotManHoursDatoArbAfd.[1]) AS SumAf1
FROM PivotManHoursDatoArbAfd
GROUP BY (Format([Dato],"Short Date")), (Int([Dato]));

Jeg vil gerne have af [1] variablen ikke er fast, men værdien hentes fra en formular teksboks.

Hvordan?

ITumpen
Avatar billede jensen363 Forsker
22. februar 2008 - 10:31 #1
SELECT (Format([Dato],"Short Date")) AS Udtryk1, Sum(PivotManHoursDatoArbAfd.[1]) AS SumAf1
FROM PivotManHoursDatoArbAfd
GROUP BY (Format([Dato],"Short Date")), (Int([Dato]))
HAVING (((PivotManHoursDatoArbAfd.[1])=[Forms]![Form]![EtEllerAndet]));
Avatar billede itumpe Nybegynder
22. februar 2008 - 11:12 #2
Hej Jensen,

Det kan være jeg skal forklarer mig lidt bedre. [1] står for "afdeling 1". Jeg vil ikke have, at formularen altid vedrører afdeling 1. Jeg vil gerne have, at det som formularen kigger på bestemmes af brugeren via formularen "ManHoursBrugerPanel" via knappen "Afdeling".

Jeg har ikke testet din løsning, men jeg kan se, at 1-tallet stadig figurerer. Er det korrekt i forhold til mit ønske?
Avatar billede jensen363 Forsker
22. februar 2008 - 11:22 #3
[1] svarer til det felt du vil have til at reagerer på din variabel som altså nu skal hentes fra formularen [Forms]![Form]![EtEllerAndet]
Avatar billede itumpe Nybegynder
22. februar 2008 - 13:21 #4
Jeg får fejlmeddelelsen:

Du har forsøgt at køre en forespørgsel, der ikke medtager det givne udtryk
"PivotManHoursDatoArbAfd.[1])=[Forms]![ManHoursBrugerPanel]![Afdeling]" som en del af aggregatfunktionen.

??
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2008 - 17:22 #5
"Jeg arbejder med følgende query:"

Is this a query or some SQL in code? And am I right in saying that the [1] is a column in the table?

If it is then first I would say that your table is designed baddly (I think).

Normally you would have one column which holds the value which you are trying to sum and another  column indicating the department (afd)

If you cant/wont alter the design then a solution would be to build the SQL/query dynamically.
Avatar billede terry Ekspert
28. februar 2008 - 20:08 #6
?
Avatar billede itumpe Nybegynder
29. februar 2008 - 13:23 #7
Jeg tror jeg har løst problemet
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2008 - 17:08 #8
can we hear what the solution was?