Avatar billede karl-koder Nybegynder
21. februar 2008 - 19:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Datalist problem ?

Hejsa,

jeg forsøger at sætte en billed url på en asp:image control i en datalist. I mit database felt har jeg /Tables/Images/01_lille.jpg men det bliver af en eller anden årsag ikke vist. Trækker jeg et hvilket som helst andet felt fra databasen er der ingen problemer, men bare ikke stien til mit billede.

Her er html koden :

<asp:DataList OnItemDataBound="BindTables" ID="DataList1"
    DataSourceID="TableDataSource" runat="server" CellPadding="2" CellSpacing="2"
    RepeatColumns="5" RepeatDirection="Horizontal">
    <ItemTemplate>
        <asp:Image ID="SmallImageLabel" runat="server" />
    </ItemTemplate>
</asp:DataList>

Og i min codebehind :

protected void BindTables(object sender, DataListItemEventArgs e)
{
    if (e.Item.ItemType == ListItemType.Item)
    {
        Image imageLink = (Image)e.Item.FindControl("SmallImageLabel");
        imageLink.ImageUrl = "~/Tables/Images/" + DataBinder.Eval(e.Item.DataItem, "SmallImage");
    }

Og der er noget i feltet, for jeg trækker et andet sted i samme tabel uden problemer.
Avatar billede karl-koder Nybegynder
21. februar 2008 - 21:30 #1
Havde ikke fået trukket data med ud i min cache fra databasen . . . DOHHHH
Avatar billede mikalj Nybegynder
22. februar 2008 - 16:04 #2
Alternativ kan du også bare bruge følgende kode, uden brug af ekstra codebehind

<ItemTemplate>
  <asp:Image ID="SmallImageLabel" runat="server" ImageUrl='<%# Eval("SmallImage") %>' />
</ItemTemplate>

så får du selvfølgelig blandet lidt kode ind i din markup, så hvis du ønsker at holde de to 100% adskilt din egen løsning den bedste.