Avatar billede capper83 Nybegynder
21. februar 2008 - 11:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

connect til mysql selvom port er lukket

Hej
Jeg vil gerne lige spørger om det er muligt at få forbindelse med ens mysql jeg har hos en host.
Der hjemme er der fin forbindelse, der virker det, men når jeg er oppe i skolen kan jeg ikke få forbindelse. jeg kan godt via min browser komme ind på min phpmyadmin, men når jeg inde i eclipse og kører mit program og vil logge ind (det er det første man skal gøre i programmet at logge ind) kommer den med fejl.

com.mysql.jdbc.exceptions.jdbc4.CommunicationsException: Communications link failure
Last packet sent to the server was 0 ms ago.

Og en masse andet :)

Håber i kan hjælpe :)

Venlig Hilsen
Jack
Avatar billede _carsten Nybegynder
21. februar 2008 - 11:31 #1
Prøv med:

String host = hostname.dk
String database = db
String user = user
String password = password

("jdbc:mysql://" + host + "/" + database + "," + user + "," + password);
Avatar billede capper83 Nybegynder
21. februar 2008 - 11:52 #2
den kommer med samme fejl:
com.mysql.jdbc.exceptions.jdbc4.CommunicationsException: Communications link failure

Last packet sent to the server was 0 ms ago.

Men det er jo kun på min skole mit kode ikke virker, det virker der hjemme, så jeg ved ikke om det er fordi de har lukket port 3306 eller hvad den nu hedder, også er det jeg vil høre om det kan lade sig gøre på en måde at få forbindelse alligevel
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2008 - 11:55 #3
Skolen her sikkert valgt at blokere for det, så enten så anmod skolen om at åbne eller lev med det.

Eller har hosten tilladt din hjemme IP at komme på, men ikke skolens ?
Avatar billede capper83 Nybegynder
21. februar 2008 - 11:58 #4
det vil sige at der ikke er noget at gøre ved det, så når jeg har lavet mit program, kan det kun bruges hos dem som har porten åben?
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2008 - 11:59 #5
Ja, med mindre det er hos din Host som er spærret.
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2008 - 12:02 #6
Det du beder om er en universal løsning hvis en bruger eller forbindelse er spærret. Jeg kan fx. jo spærre alle vores bruger om at komme på nettet, men at de godt må forbinde på port 3306 til externe servere.
Avatar billede _carsten Nybegynder
21. februar 2008 - 12:05 #7
Har du prøvet ovenstånde UDEN at tilføje portnr ??
Avatar billede capper83 Nybegynder
21. februar 2008 - 12:07 #8
jeg har prøve med og uden port nr!
Avatar billede capper83 Nybegynder
21. februar 2008 - 12:11 #9
jeg håbede bare på at der var en måde at forbinde til mysql. Kunne jo godt være der var et trick at den kunne gå over port 80 eller sådan noget :)
Det er jo ikke så sjovt at ens program ikke kan bruges alle steder :)
Avatar billede _carsten Nybegynder
21. februar 2008 - 12:18 #10
Ovenstående kan sagtens lade sig gøre, kræver bare din host er sat op til det.

Din skole blokker garanteret port 3306, så det er måske nemmere at bearbejde din host !?
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2008 - 13:23 #11
Port 80 kan også være blokeret. Du vil aldrig kunne garantere at det virker når vi snakker om at der en internet forbindelse inde i billedet.

Ja, det kræver at hosten er indforstået med det, men hvad så hvis der kører en Webservice på samme maskine som SQL serveren hvad skal den så svare på ?
Avatar billede capper83 Nybegynder
21. februar 2008 - 14:11 #12
hmm
Det lyder til at jeg må se i øjene at mit program bare ikke kan fungere alle steder så! så må det jo være de heldige bruger der kan bruge mit program.
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2008 - 14:52 #13
Nu kender jeg ikke dit program og kender ikke målgruppen, men er det målrettet virksomheder vil virksomheden sandynligvis tilpasse sin sikkerhed til programmet.
Avatar billede _carsten Nybegynder
21. februar 2008 - 15:44 #14
>leif
Selvfølgelig kan port 80 være blokeret, som udgangspunkt er det bare ikke sandsynligt, da han kan nå phpmyadmin fra skolen (de kan selvfølgelig benytte en anden port)!
Selvfølgelig kan jeg ikke garantere det virker, når det er en internet forbindelse, men der sker da intet ved at spørge host om mulighederne for at connecte uden brug af port 3306!
Du kan da sagtens køre eksempelvis ISS og Apache på samme maskine som SQL serveren er kører på.

Spørg host hvad han tilbyder af muligheder for at connecte - måske står på deres site et eller andet sted.
Avatar billede capper83 Nybegynder
21. februar 2008 - 15:52 #15
Jeg vil kontakte min host og høre af!
skriver så snart jeg har hørt noget fra dem.
Men end til videre tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2008 - 03:27 #16
Det er ret almindeligt at blokere alle udgående porte undtagen fra proxy server og
så lade browser bruge den proxy server. Og så kan du altså ikke connecte til din
remote MySQL database.
Avatar billede capper83 Nybegynder
04. marts 2008 - 09:36 #17
Jeg må finde på en anden løsning!
Jeg takker for hjælpen.......
Jeg synes at leif skal smide et svar!
Men takker jer alle sammen....
Avatar billede capper83 Nybegynder
13. marts 2008 - 09:06 #18
Når men på tide at lukke..
takker for hjælpen

LUKKET