Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:24 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

SMS-sender i PHP

Er der nogen der kan lave en sms-sender i php? Den skal være 100% reklamefri (eller der skal være mulighed for, at jeg selv kan redigere i en evt. reklametekst), og så skal den frem for alt virke!

Eller nogen, der ved, hvor jeg kan få fat i sådan en sender?

Jeg har efterhånden downloadet en mia. af slagsen, men har endnu ikke fundet en der rent faktisk virker som den skal :(

Hjælp mig!!!!
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 13:26 #1
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:27 #2
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 13:28 #3
ekspertensupersejt -> Det er den samme:))
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:29 #4
Hehe jeg fandt min et andet sted! (Vi kan jo bare dele point!)
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 13:30 #5
ekspertensupersejt -> Kig lige hvem der er forfatter.....
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:30 #6
Hmmm... Den har jeg vist nok haft downloadet, men ku\' ikke få den til at virke?

Jeg uploader bare de to filer til serveren ikke? Hvor meget skal ændres i den?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:30 #7
Hold kæft vi ligger tæt op af hinanden med svar hva? 1 sek. !!
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:31 #8
Du ska ændre det her

<?

// Sender email.
$sender = \"SMS@domain.com\";
// Webmaster GSM number.
$webmasternummer = xxxxxxx;
// SMS message length.
$maxmessagelength = \"345\";
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 13:32 #9
linuxmongolen -> Du skal kun ændre det jeg har skrevet i ReadMe.txt
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:33 #10
$sender = \"ditnavn$fx.subnet.dk\";
$webmasternummer = ditnummer;
$maxmessagelength = \"Max længde\";
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:33 #11
iss -> Det vil sige sender ændres til min email, webmasternummer til mit nummer og max til 160?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 13:34 #12
JA!
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 13:34 #13
F.eks Men den deler selv beskeden op hvis den er over hvad en SMS maks kan være.
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:37 #14
Jeg er ved at teste den nu...
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:41 #15
Okay... Jeg har ændret de ting, uploadet filerne og sendt en sms til mig selv... Den når bare aldrig frem?
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 13:42 #16
Hvor ligger dit webhotel?
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:44 #17
Det er en privat linux-server... Men manden er php-programmør (men har ikke tid til at hjælpe mig), og sagde at jeg skulle bare have fat i en sender i PHP, så var der ingen problemer...

Har du en idé om hvad der kan være galt?
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 13:45 #18
Måske at han har sat PHP forkert om med SMTP server.... Prøv at send en almindelig mail til dig slev gennem PHP (Brug mail())
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 13:46 #19
mail(\"din@email.dk\", \"Dette er en test\", \"Dette er også en test...\");
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 13:59 #20
Ehm... Der er en grund til at jeg kalder mig mongol...
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:00 #21
Må man høre?
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:01 #22
Jeg var bare ikke lige helt med på, hvordan jeg skulle sende den mail *LOL*
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:03 #23
Laver at tomt dokument, skriver:
mail(\"din@email.dk\", \"Dette er en test\", \"Dette er også en test...\");
Hvor du erstatter din@email.dk med din egen e-mail.
Uploader scriptet køre det en gang, og venter 1 min og henter post og hvis det er kommet skulle din SMS sender også virker. Gør den ikke så må vi lige kigge lidt nærmere på den.
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:07 #24
Sådan her:

<BODY>
<?

mail(\"bla@bla\", \"Test\", \"Mere bavl\");

?>

</BODY>

???
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:08 #25
Nej, bla@bla SKAL være være din e-mail!
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:09 #26
ja, ja... Den er jeg med på, men selve opsætningen af dokumentet skal være som jeg srev det?
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:10 #27
Det er fint ja.
Evt kunne du lave en:
if (mail(\"bla@bla\", \"Test\", \"Mere bavl\")) {
  echo \"Sendt!\";
}
else {
  echo \"Ikke sendt!\";
}
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:11 #28
Okay... Jeg tester lige...
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:14 #29
Jeg fik mailen?
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:16 #30
Hmmm... Kan det være fordi Mobilix ikke hedder Mobilix mere?
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:16 #31
Måske.... Der er jo sket meget med mobilnettet de sidste på måneder, jeg kigger lige.
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:20 #32
Det er noget med Mobilix-nettet... Den kan godt sende til Teledanmarks net...
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:21 #33
Jeg har lige snakket med en dame fra Orange, de siger de har problemer med SMS via e-mail lige nu, men det kommer til at køre i løbet af et par dage.
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:22 #34
Nå, okay! Det lyder jo helt kanon... Der er altså ikke noget der skal ændres så?
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:23 #35
Ser ikke sådan ud. Dog er der nogle ting du skal tænke på, for pr 1/6 kan du ikke være sikker på et nummer tilhøre en bestemt udbýder mere.
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:30 #36
Nå okay... Men indtil videre ser det jo ud til at fungere udmærket. Evt. updates kan vel hentes på det link du gav mig til at starte med?

Desuden lige et lille spørgsmål: Den besked man får indeholder min email-adresse, afsenderens navn og til sidst selve beskeden (det med at den deler op virker i øvrigt helt suverænt!)... Kan jeg lave om, så den ikke skriver min email i beskeden og i stedet navnet på mit website?
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:36 #37
1) Jeg laver løbende opdateringer på min SMSsender som altid vil blive postet på:
http://www.scaninvestor.com/PHPsource/?p=0|2|&m=PHP

2) Du kan evt pårøve at skrive det du vil have til at stå i $sender, men de fleste SMTP servere kræver minimun et \"@\" og et \".\" i adressen men prøv evt:
$sender = \"LinuxMongolen\'s SMS service<SMS@linuxmongolen.dk>\";
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:38 #38
mail(\"$email\", \"\", \" From: $from - $x/$i :$tmpmsg\", \"From: $sender\");

Dette er, hvad der står i beskeden?
Kan jeg ikke bare ændre $email til \"Psychogust.dk SMS\" og så skriver den det i stedet for?
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:40 #39
Nej, $email er modtagerens e-mail $sender er afsender....
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:40 #40
Og selve From (ikke i $from) kan jeg vel roligt ændre til Fra? Jeg vil nemlig gerne have den fordansket lidt, så den passer ind i sitet :)
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:41 #41
Jeg kan hurtigt oversætte den til danks for dig, hvis du smider din e-mail så sender jeg den til dig.
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:43 #42
Jeg kan ikke danks, men jeg dansk....:)))
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:43 #43
Det behøver du ikke... Det tror jeg nok, at jeg selv kan hitte rundt i :)

Det var mere om man ikke kunne blive fri for at min emailadresse står i den afsendte besked... Hvis ikke det er muligt får jeg sgu bare lavet en sms@psychogust.dk, så går det nok :)
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:46 #44
Prøv:
$sender = \"Psychogust.dk SMS<sms@psychogust.dk>\";
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:48 #45
Det vil jeg gøre... Skal lege lidt med det :) MEN nu  kommer der LeMans! Så jeg siger 1000 tak for hjælpen, og 150 point ekstra for suveræn effort!

Har du evt. en email, hvor jeg kan fange dig, hvis jeg smadrer det helt? Jeg skal nok lade være med at misbruge den...
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 14:49 #46
Det var så lidt.... Læs readme.txt for mere info.
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:49 #47
Nå, jeg måtte åbentbart \"kun\" give dig 645 point...
Avatar billede linuxmongolen Nybegynder
16. juni 2001 - 14:51 #48
Når det kører, skal du være velkommen til at se resultatet af den fordanskede udgave på http://www.psychogust.dk under \"service\" :)
Avatar billede iss Novice
16. juni 2001 - 15:59 #49
Så er der kommet ny version, med sms.orangedk.com.... Som gateway for Mobilix som ser ud til at virke....