Avatar billede s_f Nybegynder
21. februar 2008 - 10:07 Der er 3 kommentarer

Teste for relay exchange 2003

div. guide beskriver at man kan teste sin exchange server for relay således:

1. Click Start, click Run, type telnet in the Run box, and then click OK.
2. At the Microsoft Telnet command prompt, type set LOCAL_ECHO, and then press ENTER.
3. Type open server_name 25, and then press ENTER.
4. To verify that you are successfully connected to the ESMTP Mail Service, type helo domain.com, and then press ENTER.
5. Type mail from: advertiser123@domain.com, and then press ENTER.
6. Type rcpt to: recipient@another-domain.com, and then press ENTER. Note the "Unable To Relay For Recipient@Another-Domain.com" error message.
7. Type quit, and then press ENTER twice to close the connection to the server and leave Telnet running.

okay, jeg telnetter min exchange server:

telnet sbs.domæne.dk 25
<forbindelsen bliver oprettet>
helo sbs.domæne.dk
<250 helo>
mail from: minegenmail@domæne.dk / advertiser123@domain.com
<501 5.5.4 invalid adress>

Og så kommer jeg bare ikke længere, jeg kan ikke teste for relay når den bliver ved med at sige at den adresse jeg prøver at sende fra er invalid, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede strych9 Praktikant
23. februar 2008 - 20:17 #1
mail from: minegenmail@domæne.dk
rcpt to: en-anden@adresse.dk
Avatar billede strych9 Praktikant
23. februar 2008 - 20:20 #2
nuvel.. jeg ved ikke hvor elegant du er på et tastatur, men delete og backspace findes ikke i den type telnet terminal.
Derfor skal du taste linjen "mail from: minegenmail@domæne.dk" uden slåfejl.
Avatar billede s_f Nybegynder
24. februar 2008 - 01:04 #3
Jeg har også tastet min mail helt korrekt, alligevel modtager jeg invald adress, har jeg prøvet på flere forskellige exchange servere.