Avatar billede simsen Mester
21. februar 2008 - 09:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med authorization

Hej,

Jeg har en hjemmeside, hvor der er en mappe, jeg kun vil have brugere med en bestemt rolle til at kunne tilgå.....

Jeg har tre roller pt. Under hver rolle, har jeg X antal brugere tilknyttet.

Jeg forsøger i Web.config at skrive følgende kode:

<location path="Customer">
    <system.web>
      <authorization>
        <allow roles="Customer"/>
        <deny users="?" />
        <deny users="*" />
        <deny roles="KAdministrator, LAdministrator"/>
      </authorization>
    </system.web>
  </location>

Når jeg gør det, får alle brugere med Customer rollen adgang til siderne i den tilhørende mappe (eksempelvis /Test/Customer/Forside.aspx. Alle brugere der ikke eksisterer får at vide, at det er forkert brugernavn/adgangskode MEN forsøger en bruger i en af de to andre roller at logge ind, kommer den frem med en:

Serverfejl i programmet '/Test'.

Beskrivelse: HTTP 404. Den ressource, du søger efter, eller en af dens afhængigheder, er muligvis blevet fjernet eller er ikke tilgængelig i øjeblikket. Kontroller, om følgende URL-adresse er stavet korrekt.

Ønsket URL-adresse: /Test/login.aspx

Hvad gør jeg forkert? Den skal jo korrekt stå stadig på /Test/login.aspx siden og den burde jo så skrive et eller andet som hvad der bliver skrevet ved ukendte brugere.....At brugernavn/adgangskode ikke var korrekt..

mvh.
simsen :-)
Avatar billede simsen Mester
21. februar 2008 - 09:15 #1
Jeg er kommet frem til at den redirecter til en login.aspx.............det er en side, jeg ikke har og ikke ved hvor den får fra?
Avatar billede simsen Mester
21. februar 2008 - 09:51 #2
Har selv fundet løsningen - der skal i <authentication mode="Fors"> tilføjes endnu en linie:

<authentication mode="Forms">
      <forms name="TestCookie" loginUrl="MyWolford.aspx" protection="All" path="/" slidingExpiration="true" timeout="60"></forms>
    </authentication>
Avatar billede simsen Mester
21. februar 2008 - 09:51 #3
.