Avatar billede k-s-d Nybegynder
20. februar 2008 - 14:27 Der er 2 kommentarer

Sortere fra et indtastnings ark

Hej

Jeg har et indtastnings ark med en masse navne med tilhørende info. Jeg vil så gerne have et udark med navne i alfabetisk orden sammen med deres tlf nummer. Hvordan gør jeg det ? og hvordan sikrer jeg ar udarket opdatere det automatisk når jeg tilføjer en ny person i indtastnings arket ?

På forhånd tak
Kenneth
Avatar billede h_s Forsker
20. februar 2008 - 19:33 #1
Prøv og indspil en makro, hvor du sorter som du gerne vil have. Den makro kan du så tilføje en knap eller læg den ind i This workbook, så den opdateres når du åbner projektet. Eks.

Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Ark2").Select
    Cells.Select
    Selection.Sort Key1:=Range("A1"), Order1:=xlAscending, Key2:=Range("B1") _
        , Order2:=xlAscending, Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:= _
        False, Orientation:=xlTopToBottom, DataOption1:=xlSortNormal, DataOption2 _
        :=xlSortNormal
End Sub
Avatar billede h_s Forsker
20. februar 2008 - 19:34 #2
Forklaring til makro:
Vælger Ark 2
Sorter først efter hvad der står i kolonne A - stigende og så derefter i kolonne B - Stigende.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester