Jeg har et indtastnings ark med en masse navne med tilhørende info. Jeg vil så gerne have et udark med navne i alfabetisk orden sammen med deres tlf nummer. Hvordan gør jeg det ? og hvordan sikrer jeg ar udarket opdatere det automatisk når jeg tilføjer en ny person i indtastnings arket ?
Prøv og indspil en makro, hvor du sorter som du gerne vil have. Den makro kan du så tilføje en knap eller læg den ind i This workbook, så den opdateres når du åbner projektet. Eks.
Private Sub Workbook_Open() Sheets("Ark2").Select Cells.Select Selection.Sort Key1:=Range("A1"), Order1:=xlAscending, Key2:=Range("B1") _ , Order2:=xlAscending, Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:= _ False, Orientation:=xlTopToBottom, DataOption1:=xlSortNormal, DataOption2 _ :=xlSortNormal End Sub
Forklaring til makro: Vælger Ark 2 Sorter først efter hvad der står i kolonne A - stigende og så derefter i kolonne B - Stigende.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.