Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 12:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nyhedsscript

Nogle der ved hvor jeg kan finde et meget simpelt nyhedsscript på mysql. TIng det skal kunne:

En admin del, hvor man kan tilføje nyheder
En side hvor man kan se dem
Avatar billede qzar Nybegynder
16. juni 2001 - 12:17 #1
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 12:19 #2
>gzar

Baaaah det er fyldt med fejl! Og forresten det skal KUN kunne de ting jeg nævnte!
Avatar billede snebold Nybegynder
16. juni 2001 - 12:20 #3
<?php
/*#############################################
# Nyhedssys af Jonas Delfs                    #
#                                            #
# Nyhedssys er frigivet under GNU/GPL        #
#                                            #
# Nyhedssys må frit benyttes så længe disse  #
# linier forbliver intakte                    #
#############################################*/

//Det eneste du skal gøre for at få nyhedssys til at køre,
//er at angive passwordet herunder (for at tilføje nyheder)
//og oprette en fil ved navn nyheder.txt og chmod den til 777
$passwd = \"123\";

//En funktion der laver URLs om til links
function url2link($str){
    $str = eregi_replace(\"(f|ht)tp://([a-z0-9@:%_.~#\\-\\?&-]+)((\\=|[a-z0-9]|\\?|&|\\/|\\.)+){0,}\", \"<a href=\'\\\\0\' target=\'_blank\'>\\\\0</a>\", $str);
    $str = eregi_replace(\"[a-z0-9._-]+@[a-z0-9-]+(\\.[a-z0-9-]+)+\",\"<a href=\'mailto:\\\\0\'>\\\\0</a>\",$str);
    return $str;
}

echo \"<html>\\n\";
echo \"<head>\\n\";
echo \"<title>Nyhedssys af Jonas Delfs</title>\\n\";
echo \"<style type=\'text/CSS\'>\\n\";
echo \"A:link { color: #CCCCCC; text-decoration: underline; font-family: Verdana; font-size: 12px; }\\n\";
echo \"A:visited { color: #CCCCCC; text-decoration: none; font-family: Verdana; font-size: 12px; }\\n\";
echo \"A:active { color: #CCCCCC; text-decoration: none; font-family: Verdana; font-size: 12px; }\\n\";
echo \"h1 { font-family: Arial; font-size: 25px; color: Black; }\\n\";
echo \"body { background: #336699; }\\n\";
echo \".table { background: White; }\\n\";
echo \".tekst { color: Black; font-size: 12px; font-family: Verdana; }\\n\";
echo \".nyhedsoverskrift { color: Black; font-size: 13px; font-weight: bold; font-family: Verdana; }\\n\";
echo \".nyhedsdato { color: Black; font-size: 10px; font-family: Verdana; text-decoration: underline; }\\n\";
echo \".nyheder { color: Black; font-size: 12px; font-family: Verdana; }\\n\";
echo \"</style>\\n\";
echo \"</head>\\n\";
echo \"<body>\\n\";

echo \"<center>\\n\";
echo \"<table border=\'0\' cellspacing=\'0\' width=\'500\' bordercolor=\'#000000\'>\\n\";
echo \"  <tr>\\n\";
echo \"      <td width=\'500\'>\\n\";
echo \"          <h1>Nyheder</h1>\\n\";
echo \"          <center>\\n\";
echo \"          <table border=\'2\' cellspacing=\'0\' width=\'500\' bordercolor=\'#000000\' class=\'table\'>\\n\";
echo \"              <tr>\\n\";
echo \"                  <td width=\'500\'>\\n\";

//Hvis formen er submittet på tilføj-siden
if ($action == \"add\" && $submit) {
    if ($password != $passwd) { //Hvis passwordet er forkert
        echo \"<span class=\'tekst\'>Du har indtastet et forkert password!</span>\\n\";
    }

    //Hvis overskrift og/eller nyhed mangler at blive udfyldt
    elseif(!$overskrift || !$nyhed){
        echo \"<span class=\'tekst\'>Du skal indtaste både overskrift og nyhed!</span>\\n\";
    }

    //Hvis alt er ok
    else{

        //Her definerer vi datoen
        $dato = date(\"d/m Y\");

        //Her skifter vi linieskift ud med <br>
        $nyhed = preg_replace(\"/\\r\\n|\\n\\r|\\n|\\r/\", \"<br>\", $nyhed);

        //Vi åbner filen
        $fp = fopen(\"nyheder.txt\", \"a\");

        //Hvis det lykkedes at skrive nyheden i filen
        if(fputs($fp, \"$dato|$overskrift|$nyhed\\n\")){
            echo \"<span class=\'tekst\'>Nyheden er tilføjet!</span><br><br><a href=\'\".basename($PHP_SELF).\"\'>Til nyheder</a>\\n\";
        }

        //Hvis der opstod en fejl
        else{
            echo \"<span class=\'tekst\'>Der opstod en fejl, og nyheden blev <i>ikke</i> gemt!</span><br><br><a href=\'java script:history.back()\'>Tilbage</a>\\n\";
        }

        //Så lukker vi filen igen
        fclose($fp);
    }

//Hvis formen ikke er submittet
elseif($action == \"add\"){

    //Her viser vi formen
    echo \"                      <form action=\'\".basename($PHP_SELF).\"?action=add&submit=1\' method=\'POST\'><table>\\n\";
    echo \"                      <tr><td><span class=\'tekst\'>Password:</span></td><td><input type=\'password\' name=\'password\'></td></tr>\\n\";
    echo \"                      <tr><td><span class=\'tekst\'>Overskrift:</span></td><td><input type=\'text\' name=\'overskrift\'></td></tr>\\n\";
    echo \"                      <tr><td valign=\'top\'><span class=\'tekst\'>Nyhed:</span></td><td><textarea name=\'nyhed\' rows=\'4\'></textarea></td></tr>\\n\";
    echo \"                      <tr><td></td><td><input type=\'submit\' value=\' Gem \'></td></tr>\\n\";
    echo \"                      </table></form>\\n\";
}

//Hvis man ikke er gået hen på tilføj-siden, viser vi nyhederne
else{

    //Læser filen med nyheder ind i et array
    $file = file(\"nyheder.txt\");

    //Vender fil-array\'et, så vi får de nyeste nyheder øverst
    $file_reversed = array_reverse($file);

    //Sætter en variable der tjekker om det er første gang vores foreach-løkke køres
    $first = 1;

    //Løb nyheds-array\'et igennem form nyheder
    foreach($file_reversed as $line){

        //Split linien med |, så vi får en dato, en overskrift og en nyhed ud af den
        list($dato,$overskrift,$nyhed) = explode(\"|\",$line);

        //Hvis det ikke er første gang løkken køres, skrives en vandret linie ud på skærmen
        !$first ? print \"                      <hr size=\'1\' color=\'#000000\' noshade>\\n\" : \"\";

        //Nu skriver vi den pågældende nyhed ud
        echo \"                      <span class=\'nyhedsoverskrift\'>$overskrift</span><br>\\n\";
        echo \"                      <span class=\'nyhedsdato\'>$dato</span><br><br>\\n\";
        echo \"                      <span class=\'nyheder\'>\".url2link($nyhed).\"</span>\\n\";

        //Vi sætter vores \"tjek-variabel\" til false
        $first = 0;
    }

//Her afslutter vi vores tabeller
echo \"                  </td>\\n\";
echo \"              </tr>\\n\";
echo \"          </table>\\n\";
echo \"          </center>\\n\";
echo \"      </td>\\n\";
echo \"  </tr>\\n\";
echo \"</table>\\n\";
echo \"</center>\\n\";

//Hvis man ikke er på tilføj-siden, viser vi et link til den
$action ? \"\" : print \"<center><a href=\'\".basename($PHP_SELF).\"?action=add\'>Tilføj</a></center>\\n\";

//Vi afslutter lige documentet på korrekt vis
echo \"</body>\\n\";
echo \"</html>\\n\";
?>
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 12:24 #4
>Interface

Ska jeg oprette en fil ved navn nyheder.txt?
Avatar billede snebold Nybegynder
16. juni 2001 - 12:25 #5
Ja Opret en fil der hedder nyheder.txt og chomod den til 777

Det hele står der hvad man gør :)
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 12:26 #6
Prøver...
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 12:29 #7
Det virker ik... jeg laver selv et så...
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
16. juni 2001 - 12:29 #8
^^^^^^^^^^^^^^
Avatar billede snebold Nybegynder
16. juni 2001 - 12:30 #9
hm...Det virker ved mig!
Avatar billede qzar Nybegynder
16. juni 2001 - 12:33 #10
Typisk Typisk Typisk!
Avatar billede snebold Nybegynder
16. juni 2001 - 12:35 #11
Hvad snakker du om Jonas?

Jan her :)
Avatar billede qzar Nybegynder
16. juni 2001 - 12:36 #12
Jeg snakker om at du giver ham et script og hjælper ham og så helt tilfældigt kan han ligepludselige lave sit eget istedet!
Avatar billede snebold Nybegynder
16. juni 2001 - 12:41 #13
Jep! - Skod
Avatar billede ritten Nybegynder
16. juni 2001 - 12:56 #14
interface - min ven... jeg kan godt bruge det script.. opretter lige et sp. så du kan få dine point.. øjeblik
Avatar billede snebold Nybegynder
16. juni 2001 - 12:57 #15
ok! :]]
Avatar billede ritten Nybegynder
16. juni 2001 - 13:07 #16
det hedder.. til interface
Avatar billede ritten Nybegynder
18. juni 2001 - 10:25 #17
interface - gamle ven... nu stiller jeg garanteret et dumt spørgsmål, men jeg kan åbenbart ikke finde ud af at chomod nyheder.txt til 777... :-) guid mig lige igennem... please...:-)